English

«پرسش مهر» گام موثری در پرورش روحیه پرسشگری دانش‌آموزان است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کنگره پرسش مهر نقش آموزش و پرورش را در فرهنگسازی و حرکت‌های اجتماعی نشان می‌دهد، گفت: یقینا اقدام اساسی پرسش مهر می‌تواند گام موثری در پرورش روحیه پرسشگری باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اصغر فانی در کنگره ملی پرسش مهر ۱۶ که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: برجام اقدام بزرگی در وضعیت فعلی کشور است و به ملت ایران توفیق موفقیت مذاکرات را در بخش هسته‌ای تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کارکردها و ساحت‌های مختلفی دارد که یکی از ساحت‌های جدی تربیت در آموزش و پرورش به استناد سند تحول بنیادین، تربیت سیاسی و اجتماعی است و آموزش و پرورش برنامه‌های متعدد و متنوعی در تربیت سیاسی و اجتماعی دارد. پرسش مهر نیز یکی از حلقه‌های تربیت سیاسی و اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یقینا اقدام اساسی پرسش مهر می‌تواند گام موثری در پرورش روحیه پرسش‌گری باشد، گفت: اگر دانش آموز ما در مدرسه یاد بگیرد و سوال کند می‌تواند در آینده موفق‌تر باشد. در واقع سوال خوب نیمی از پاسخ است.

فانی افزود: پرسش مهر اقدامی جهت پرورش پرسشگری در دانش‌آموزان است و می‌تواند توانایی نقد و تحلیل را در آنها تقویت کند. دانش‌آموزان ما حتی در دوره ابتدایی باید در فراخوان پرسش مهر شرکت می‌کردند. دانش‌آموزان ما باید در همین سنین پایین توان نقد و تحلیل را پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه پرسش مهر تعامل دانش آموزان، اولیاء و معلمان را تقویت می‌کند، گفت: امسال هر سه گروه دانش آموزان، فرهنگیان و اولیا در فراخوان پرسش مهر شرکت کردند و بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از اولیا درگیر این پرسش شدند. این موضوع نقش آموزش و پرورش را در فرهنگسازی و حرکت‌های اجتماعی نشان می‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تعامل بیش از پیش میان معلمان، دانش آموزان و اولیاء از دستاوردهای پرسش مهر است، همچنین می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی موثر باشد. همان‌طور که توصیه رییس‌جمهور در پرسش مهر سال ۹۲ نیز ترویج کتابخوانی بود.

فانی با بیان اینکه پرسش مهر اقدام موثری است تا دانش آموزان نسبت به رخدادهای محیطی، داخلی و بین‌المللی حساس‌تر شوند، گفت: خوشحال هستیم که امسال شاهد حضور بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز، همکار فرهنگی و اولیای دانش آموزان در این فراخوان ملی بودیم و امیدواریم این کنگره زمینه‌ساز رشد و توسعه دانش آموزان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر