English

سخنان «قلیچداراوغلو» در راهپیمایی حمایت از دموکراسی در استانبول

رئیس بزرگترین حزب مخالف ترکیه با حضور در راهپیمایی بزرگ حمایت از دموکراسی در سخنانی کودتای نافرجام در این کشور را محکوم کرد.

سخنان «قلیچداراوغلو» در راهپیمایی حمایت از دموکراسی در استانبول

به گزارش خبرگزاری موج، «کمال قلیچدار اوغلو» رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه در گردهمایی باشکوه دفاع از دموکراسی که با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور، بنعلی یلدریم نخست وزیر، اسماعیل قهرمان رئیس مجلس و دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی با شرکت میلیونی مردم ترکیه در میدان ینی کاپی استانبول درحال برگزاری است طی سخنانی این روز را یکی از مهم ترین روزها در تاریخ کشورش توصیف کرد.

وی افزود: جناب رئیس جمهور و همسر محترم، رئیس جمهور سابق و رئیس مجلس، نخست‌وزیر محترم و نخست وزیر جمهوری ترک قبرس شمالی، رهبر محترم حزب حرکت ملی خدمت همه شما عرض احترام می کنم.

قلیچداراوغلو همچنین گفت: گروه که در داخل ارتش ترکیه لانه کرده بود خواست بر علیه مجلس و دولت و علیه شما مردم کودتا کند. این خشن ترین کودتای تاریخ ترکیه بود. بیش از ۲۴۰ شهید دادیم. خداوند آنها را رحمت کند.

او تاکید کرد: آنها قهرمانان دموکراسی هستند. مجلس ترکیه، جانباز است؛ مجلسی است که جنگ استقلال کشور را رهبری کرده است. مجلس تا صبح کار کرد و از حیثیت ترکیه دفاع کرد. تمام چهار حزب حاضر در در مجلس علیه کودتا بیانیه دادند، ای کاش رهبر تمام احزاب ترکیه اینجا بودند حتی آنها که در مجلس نیستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه