English

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی؛

محفل شعر ترکی رضوی در تبریز برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در بیست و دوم اردیبهشت ماه همزمان با ایام مبارک دهه کرامت در تبریز خبر داد.

محفل شعر ترکی رضوی در تبریز برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حسن گلی روز شنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی رویدادهای شعر و ادب آذربایجان شرقی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های ادبی این اداره کل در سال گذشته، اظهار کرد: اجرای طرح ارتقای کارکردهای فرهنگی و ادبی مقبره الشعرا با توجه به قرار گرفتن آن در قالب برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی در سال جدید با قوت بیشتری پیگیری می‌شود که در قالب این طرح، شاهد برگزاری هفت رویداد فرهنگی - ادبی و تولید بیش از ۲۰ محصول فرهنگی چند رسانه‌ای در حوزه شعر و ادبیات خواهیم بود.

وی، تداوم جریان شعری مبشرات به عنوان جریان شعر حوزه مقاومت را از جمله رویکردهای سال جاری برشمرد و از برنامه ریزی به منظور برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر مقاومت و پایداری در ماه‌های آینده خبر داد.

وی، برگزاری جشنواره شعر ترکی و فارسی غدیر بناب، جشنواره شعر طنز فاخر استاد کریمی مراغه‌ای، جشنواره ادبی - مردمی حیدربابای شهریار در خشکناب بستان آباد و جشنواره ادبی شهید شاهی میانه با موضوع داستان کوتاه در حوزه ایثار و شهادت را از جمله رویدادهای شاخص شعر و ادب در شهرستان‌ها برشمرد.

گلی افزود: برگزاری برنامه‌های روز شعر و ادب فارسی به مناسبت سالگرد درگذشت استاد شهریار و روز ‌شعر و ادب فارسی در سطح ملی با همراهی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، برگزاری آئین بزرگداشت خاقانی در اول بهمن ماه، برگزاری جشنواره استانی شعر فجر و برنامه‌های بزرگداشت هفته حکیم نظامی گنجه‌ای و روز پروین اعتصامی در اسفند ماه سال جاری از جمله مهمترین رویدادهای مناسبتی حوزه و شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه