English

شهردار تبریز:

ادوار آتی جشنواره موسیقی موغام در سطح بین المللی برگزار خواهد شد

شهردار تبریز، موسیقی موغام را دارای ریشه های مستحکم و قوی برای پیوند با تاریخ این خطه دانست و بر برگزاری بین المللی این رویداد در ادوار آتی تاکید کرد.

ادوار آتی جشنواره موسیقی موغام در سطح بین المللی برگزار خواهد شد
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یعقوب هوشیار در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام در محل مرکز همایش‌های بین المللی شهریار اظهار داشت: در شهرداری تبریز و در حوزه‌های مختلف به صورت شبانه روزی تلاش مستمری برای رفاه و آرامش شهروندان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در میان بخش‌های مختلف، پیچیدگی مسائل فرهنگی و اجتماعی بسیار زیاد بوده و همین موضوع کار در این بخش را سخت‌تر می‌کند.

شهردار تبریز افزود: در این راستا تصمیم گرفته شده است تا در شأن مردم تبریز به بخش فرهنگ و هنر ورود یافته و فرهنگ اصیل این خطه را به کل جهانیان نشان دهیم چرا که ریشه فرهنگ و هنر در این خطه بسیار عمیق و تاریخی است.

وی، موسیقی موغام را تنها یک هنر و موسیقی ندانسته و گفت: این موسیقی یک هویت و ریشه برای مردم این خطه است که می‌تواند تمامی تلخی‌ها و شیرینی‌های تاریخ را بازگو کند. موسیقی موغام، ریشه‌ای برای پیوند با تاریخ است.

هوشیار با اظهار امیدواری نسبت به برگزاری پنجمین دوره از جشنواره با قدرتمندی بیشتری گفت: یکی از موضوعات مهم این است که موسیقی موغام، محدود به جغرافیای خاصی نیست و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز برنامه ریزی لازم برای برگزاری این جشنواره به صورت بین المللی صورت گیرد.

وی ادامه داد: از گروه‌های مرجع و اساتید این رشته می‌خواهیم تا نسبت به برگزاری جشنواره در شأن و حد درخور خود، وظیفه راهبری آن را بر عهده گیرند.

گفتنی است آئین اختتامیه چهارمین جشنواره موسیقی موغام با حضور و استقبال فعالان حوزه فرهنگ و هنر و عموم مردم در محل مرکز همایش‌های بین المللی شهریار برگزار شده و طی آن از هنرمندان منتخب جشنواره در بخش‌های نوازندگی و خوانندگی قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه