English

رییس سازمان فرهنگی شهرداری تبریز:

افق بلندمدت جشنواره موسیقی «موغام» برگزاری در سطح بین‌المللی است

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز با بیان اینکه چهارمین جشنواره سراسری موسیقی «موغام» از فردا در تبریز آغاز می شود، گفت: افق بلندمدت این جشنواره برگزاری در سطح بین‌المللی است.

افق بلندمدت جشنواره موسیقی «موغام» برگزاری در سطح بین‌المللی است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، امیر نصیربیگی در نشست خبری چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، افزود: این جشنواره هم اکنون در مراحل ابتدایی قرار دارد و برای برگزاری در سطح بین المللی نیاز به طی دوره گذار و رسیدن به مرحله تثبیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد دبیرخانه دایمی این جشنواره در این استان از مراحل برگزاری در سطح بین المللی است، اظهار کرد: با روندی که این جشنواره پیش می رود، امسال برنامه ریزی شده تا دبیرخانه دایمی آن در این سازمان فعالیت خود را آغاز کند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: با توجه به قرابت فرهنگی این منطقه با کشورهای همسایه، برگزاری این جشنواره در سطح بین المللی مورد استقبال هنرمندان این کشورها قرار خواهد گرفت.

نصیربیگی، با اشاره به استقبال هنرمندان موسیقی استان های مختلف از این جشنواره، ادامه داد: در این جشنواره هنرمندان موسیقی از هشت استان کشور و ۱۸ شهر شرکت کرده اند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: در دوره مدیریت جدید شهرداری تبریز توجه ویژه ای به جشنواره های فرهنگی، هنری و موسیقی شد و جشنواره های راکد دوباره احیا شدند.

نصیربیگی، برگزاری جشنواره های موسیقی اقوام و کارآواها را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: جشنواره کارآواها از حلقه های مفقوده موسیقی استان است و تلاش می شود این جشنواره در سال های آینده برگزار شود.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین سند موسیقی کشور، یادآور شد: موسیقی اقوام نیز باید در قالب این سند گنجانده شود تا موسیقی های اصیل و هدایتگر ایرانی به عنوان میراث معنوی و ناملموس کشور در مقابل موسیقی های وارداتی و ساختارشکن غربی، ایستادگی و تقویت شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه