English

دبیر کارگروه شیر مدارس استان خبر داد؛

توزیع شیر در بیش از ۳ هزار مدرسه آذربایجان‌شرقی

دبیر کارگروه شیر مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: در استان ۳ هزار و ۲۰۱ مدرسه دولتی و ابتدایی و بیش از ۳۳۸ هزار دانش‌آموز جزو مشمولین توزیع شیر در مدارس هستند.

توزیع شیر در بیش از ۳ هزار مدرسه آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، یونس تقی‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه شیر مدارس ابتدایی با اشاره به اینکه هدف از توزیع شیر رفع مشکلات تغذیه‌ای و کمک به سلامت دانش آموزان در مدارس است، اظهار کرد: طبق آمار و اطلاعات موجود در ۳۹ منطقه استان آذربایجان‌شرقی توزیع شیر در مدارس از ماه‌های گذشته در حال انجام شدن است.

وی ادامه داد: در استان آذربایجان‌شرقی ۳۲۰۱ مدرسه دولتی و ابتدایی و بیش از ۳۳۸ هزار دانش‌آموز جز مشمولین این طرح هستند.

غلامرضا نورآبادی، رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند طراحی و ابلاغ اجرای دستورالعمل برنامه ملی شیر مدرسه به دبیرخانه‌های سلامت و امنیت غذایی استان به اهمیت نظارت بر توزیع شیر در مدارس استان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه ایجاد هماهنگی بین بخشی در اجرای طرح مؤثر توزیع شیر در مدارس ابتدایی و حل چالش‌های مدیریتی و راهبردی این برنامه است.

وی تصریح کرد: در طرح و برنامه ملی توزیع شیر در مدارس استان دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان در مراحل سیاستگذاری، تولید، توزیع، مصرف، حمل و آموزش نقش نظارتی و هماهنگی بین بخشی را برعهده دارد.

نورآبادی متذکر شد: طبق ابلاغیه دستورالعمل برنامه ملی شیر مدارس، توزیع شیر استریل از کارخانه‌های مورد تأیید معاونت غذا ودارو و اداره استاندارد استان انجام می‌شود و مسؤولیت دریافت شیر پاستوریزه در مدارس با رعایت زنجیره سرد و ضوابط بهداشتی بر عهده مدیران مدارس است.

وی، اظهار امیدواری کرد که با هماهنگی و همکاری‌های بین بخشی و ارائه آموزش‌های لازم با همکاری معاونت‌های بهداشت و غذا ودارو با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری جلسات آموزشی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان و ارسال و انتقال این درس آموخته‌ها با تهیه پوستر، محتواسازی، موشن گرافی، بروشور، پمفلت و… از طریق کانال‌های ارتباطی فضای مجازی و صدا و سیما، بتوانیم در افزایش پیشبرد اهداف این طرح گام‌های مؤثر برداشته و برای سایر استان‌ها نیز الگو و نمونه باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه