English

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی:

اعتبار استانی شهرستان مراغه ۷۸ درصد رشد در سال ۱۴۰۲ داشته است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار استانی شهرستان مراغه در سال ۱۴۰۲ با ۷۸ درصدرشد نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۱ میلیارد تومان است.

اعتبار استانی شهرستان مراغه ۷۸ درصد رشد در سال ۱۴۰۲ داشته است
به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان‌ شرقی

، حیدر فتح‌زاده در هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در شهرستان مراغه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان مراغه در سال ۱۴۰۱ دارای ۶۲ میلیارد تومان اعتبار مصوب از اعتبارات استانی بوده و حدود ۸۰ درصد تخصیص داشته است.

وی افزود: اعتبار استانی این شهرستان در سال ۱۴۰۲ با ۷۸ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱۱ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، شهرستان مراغه دارای ۲ بخش مرکزی و سراجو، ۲ شهر خداجو و مراغه و ۶ دهستان سراجوی جنوبی، سراجوی شرقی، قوری چای غربی، سراجوی شمالی، سراجوی غربی و قره ناز و ۱۷۷ آبادی می‌باشد.

فتح‌زاده تصریح کرد: براساس برآورد آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن برای سال ۱۴۰۰، جمعیت شهرستان ۲۷۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ رسیده است که ۶.۷۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود. رتبه جمعیت شهرستان در استان برابر ۲ است.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵، تعداد ۶۸ هزار و ۷۵ نفر از جمعیت فعال شهرستان شاغل و ۱۴ هزار و ۹۳۷ نفر بیکار هستند. نرخ بیکاری در این شهرستان ۱۷.۹۹ درصد و از نرخ بیکاری استان ۴.۴۵ درصد بیشتر است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تشریح کرد: کل اراضی منابع طبیعی شهرستان مراغه برابر با ۹۷ هزار و ۵۷۹ هکتار بوده که ۳.۸۸ درصد اراضی منابع طبیعی استان را شامل می‌شود.

فتح‌زاده یادآور شد: کل اراضی قابل کشت شهرستان ۴۴ هزار و ۶۸۲ هکتار است که ۷.۰۵ درصد از کل اراضی قابل کشت استان را شامل می‌شود و از این مقدار ۷۲ هزار و ۲۸۳ هکتار اراضی کشاورزی دیم و ۲۷ هزار و ۳۳۱ هکتار اراضی کشاورزی آبی است.

وی اذعان کرد: سهم تولیدات زراعی و باغی شهرستان به ترتیب ۱.۹۸ و ۲۵.۴۶ درصد کل تولیدات زراعی و باغی استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه