English

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خبر داد؛

تایید صلاحیت ۷۰ درصد نامزدهای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از ثبت نام یکهزار و ۳۲۵ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: ۷۰ درصد از این تعداد داوطلب تأیید صلاحیت شدند.

تایید صلاحیت ۷۰ درصد نامزدهای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،تراب محمدی با اشاره به جزئیات ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار کرد: با پایان زمان ثبت نام، ۲۴ نفر نیز برای انتخابات مجلس خبرگان داوطلب شدند.

وی افزود: ۱۶ درصد از ثبت نام کنندگان مجلس شورای اسلامی عدم تایید و ۱۲ درصد هم عدم احراز صلاحیت شدند و نزدیک به ۲ درصد نیز پس از ثبت نام انصراف داده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: در خصوص صلاحیت ثبت نام کنندگان سه حالت تایید، عدم تایید و عدم احراز صلاحیت وجود دارد و موضوعی تحت عنوان رد صلاحیت به هیچ عنوان مطرح نیست دلیل عمده عدم تایید یا عدم احراز داوطلبان نیز به عدم بارگذاری مدارک یا بارگذاری ناقص مدارک تحصیلی باز می گردد.

محمدی ادامه داد: ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی طبق تبصره ماده ۵۳ قانون انتخابات ملزم به بارگذاری تمام مدارک هنگام تکمیل برگه ثبت نام بودند که برخی نتوانسته اند این فرآیند را تکمیل کنند و با این وجود اسامی آنها به وزارت کشور اعلام شده و این افراد با رفع نواقص می توانند دوباره در فرآیند انتخابات حضور داشته باشند.

وی با اشاره به ثبت نام نمایندگان قبلی مجلس خبرگان آذربایجان شرقی برای انتخابات پیش رو به جز ۲ نفر از آنان، اظهار کرد: یکی از این ۲ نماینده خبرگان استان نیز متاسفانه سال گذشته فوت کرده و نفر دوم نیز به عنوان داوطلب دور جدید ثبت نام نکرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه