English

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد:

پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه گفت، جهت اتمام این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر، ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

پیشرفت فیزیکی ۲۴ درصدی قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی،حیدر فتح‌زاده بعداز ظهر امروز در حاشیه بازدید از قطعه ۶ پروژه آزاد راه ارومیه –تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کنارگذر جنوبی دوم تبریز در قالب قطعه (۶) طرح ملی مشارکت در احداث آزادراه تبریز - ارومیه در دست اجرا است.

وی افزود: این قطعه به طول ۲۸ کیلومتر بوده که از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز شروع و به تقاطع آزادراه تبریز – زنجان با سه‌راهی اهر به جاده قدیم ختم می‌شود.

فتح ‎زاده ادامه داد: از اهداف این طرح می‌توان به ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در استان آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استان‌ها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برون‌شهری به بزرگراه شهید کسائی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی اشاره کرد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تصریح کرد: تکمیل این قطعه به‌عنوان شبکه‌ای کارآمد، ایمن و مطابق با استانداردهای فنی و متناسب با تقاضای حمل‌ونقل استان موجب اتصال آزادراه‌های تبریز – زنجان - تهران به تبریز – ارومیه و تبریز – مرند – بازرگان به‌عنوان مسیر ترانزیت اروپا خواهد بود.

وی توضیح داد: در حال حاضر فاز اول قطعه ۶ از کیلومتر ۵ الی ۲۱ به طول ۱۶ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی بالغ‌بر ۵۵.۵ درصد در حال اجراست.

فتح‌زاده ابراز داشت: اتمام قطعه ۶ و اتصال آن به بزرگراه ارومیه و تبریز موجب کاهش ترافیک در اتوبان شهید کسایی و تسریع در حمل و نقل به سمت غرب کشور می شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه