English

امام جمعه تبریز:

کم اعتنایی به آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست

امام جمعه تبریز گفت:طبق برخی گزارش‌ها مدارس با کمبود شدید معلم مواجه شده است و این گزارش از کمبود چند ۱۰ هزار نفری در ارتباط با معلمین در سطح کشور حکایت دارد. 

کم اعتنایی به آموزش و پرورش پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایران است و این روزها هم روزهای او است؛ حافظ یکی از شاعران فرهنگ و ادب فارسی است که نه تنها در ایران بلکه در جهان محبوبیت زیادی دارد و با اینکه چندین قرن‌ از وفات او می‌گذرد اما همچنان شاهد این هستیم اشعار او دهان به دهان می‌چرخد. 

امام جمعه تبریز در استان ادامه داد: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است ولی به خاطر کم اعتنایی به این دستگاه ما شاهد شرایط سخت در این مجموعه هستیم؛ البته این وضعیت مختص مسوول دیروز و امروز نیست بلکه در طول سال‌های گذشته کوتاهی شده است. 

خطیب نماز جمعه تبریز به دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت و مسوولان نظام در سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و سفرای کشورهای اسلامی گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که رژیم غاصب رفتنی است و دولت‌هایی که سراغ قمار عادی‌سازی رفتند باید بدانند که به قول اروپایی دارند روی اسب بازنده شرط بندی می‌کنند. 

وی متذکر شد: رژیم غاصب صهیونیستی بی‌ثبات‌ترین دولت در طول عمر خود را تجربه می‌کند به طوریکه این رژیم غاصب از سال ۲۰۰۶ در هیچ جنگی پیروز نشده است و هر روز هم شاهد شکل‌گیری تجمع اعتراضی بزرگ در داخل سرزمین اشغالی هستیم به طوریکه مقاومت هیمنه و اقتدار خود را دور تا دور رژیم صهیونیستی گسترانده است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: وابسته به رابطه با این رژیم غاصب نه تنها مشکل کشورها را برطرف نمی‌کند بلکه درد و رنج مضاعف هم خواهد داد. زیرا اگر حکومت‌های منطقه به دنبال دستیابی به امنیت پایدار هستند این امنیت قطعا از طریق برادری میان آنها و ملت های مسلمان و جریانات مقاومت به دست می‌آید نه اتصال و ارتباط با دشمنان اسلام و مسلمین که ناتوانی و رو به زوال بودن آنها به اثبات رسیده است. 

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا گفت: یکی از نیازهای اصلی همه جوامع بشری عبارت از نظم و انضباط و امنیت است؛ پلیس یا نیروی انتظامی هم از جمله نهادهای هستند که از نهادهای اصلی دخیل امنیت و افزایش امنیت و حفظ امنیت به شمار می‌روند. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: نیروی انتظامی اعم از شهربانی، ژاندارمری و کمیته انقلاب اسلامی و حال بعد از ادغام نیروی انتظامی خدمات‌رسان و مردمی بودند به طوریکه در دفاع مقدس بیش از ۱۳ هزار شهید تقدیم کرده است. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با گروهک‌ها در همین سالی که گذشت می‌ذانید چند نفر از این عزیزان در نیروی انتظامی به شهادت رسیدند؟  

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی بیش از ۲۲ هزار جانباز تقدیم کرده است از این‌رو نیروی انتظامی ما محبوب مردم و مورد تکریم مردم انقلاب اسلامی است و ما قدردان خدمات این عزیزان هستیم.  

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: امروز مسوولان نیروی انتظامی پاسخگوی مردم هستند و خدا قوت به همه این نیروهای مخلص می‌گویم. 

وی در اعلام مناسبت‌های هفته روز دامپزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: دامپزشکی یک رسالت است که سلامت حیوانات را در اختیار قرار می‌دهند؛ دامپزشکانی که برای حفظ سلامت حیوانات، وی یادآور شد: هفته گذشته در رابطه با مازوت سوزی تذکراتی دادم که از دفتر ریاست جمهوری تماس گرفتند و اظهار داشتند آن مورد متذکر شده به دستوز ویژه به وزیر نفت داده است از این‌رو ما هم از پیگیری نهاد رئیس جمهوری و شخص آیت الله رییسی تشکر می‌کنیم. 

وی در ادامه از ریاست قوه قضاییه تشکر کرد و گفت: در سفر اخیر رییس دستکاه قضا در تبریز از ۶ صبح تا ۱۲ شب جلسات داشتند و از شورای عالی قوه قضاییه آمده بودند و پیگیر مسایل استان بودند تشکر و قدردانی می‌کنیم. 

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره بر سیره پیامبر اکرم(ص) از منظر قرآن مجید، گفت: دلسوزی رسول اکرم(ص) نسبت به همه اقشار مردمی از سیره‌های پیامبر است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است و همه ما باید این سیره را الگو قرار دهیم مخصوصا مسوولان. پیشگیری از بیماران، نجات جان حیوانات تلاش می‌کنید، تلاش‌تان قابل ستایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه