English

امام جمعه موقت تبریز:

شعار دروغین زن، زندگی، آزادی نشان‌دهنده خشم دشمن از زنان ایرانی است

امام جمعه موقت تبریز گفت: شعار دروغین «زن، زندگی، آزادی» نشان‌دهنده بغض و خشم دشمن از زنان ایرانی است.

شعار دروغین زن، زندگی، آزادی نشان‌دهنده خشم دشمن از زنان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز اظهار کرد: ۲۷ شهریور، روز پاسداشت شعر ادب و فارسی در بزرگداشت، استاد محمدحسین شهریار است. 

وی افزود: اسلام بر این اعتقاد دارد که هنر از جمله شعر دو گونه است یعنی هنری که در راستای تبیین حق و حقیقت باشد از نظر اسلام قبول و مورد تائید است اما شعری که حاصل توهمات باطل هنرمند باشد، باطل است. 

امام جمعه موقت تبریز گفت: شعرای باطل کسانی هستند که اهل باطل از آنها تبعیت می‌کنند اما شعرا و اهل هنری که ایمان و عمل صالح دارند و ذکر خدا را بسیار دارند حکمت هستند؛ حتی شعرهایشان.

وی با اشاره بر تاکیدات پیامبراکرم(ص) خطاب به شاعری در آن زمان، گفت: ایشان فرمودند که با شعر خود کفار را هجو‌ کن؛ حال اینکه اگر اشعار شهریار شیرین است در این است که شهریار متعصب و متعهد به اسلام و تشیع و اهل بیت ولایت و ایران عزیز بود.

مطهری‌اصل با اشاره بر بیانات رهبر معظم انقلاب در ۲۰ شهریور، گفت: ایشان فرمودند که طبق اطلاعاتی که ما داریم آمریکا برای همه کشورها از جمله ایران نقشه‌ها دارند که یکی از این نقشه‌ها این است که آنها گروهی را در داخل و یا خارج استخدام کرده‌اند صرفا برای بحران‌سازی. 

وی ادامه داد: آمریکا هزاران میلیون و میلیارد دلار خرج کرده تا آقایی خود را بر جهان تحمیل کند که البته خیلی از کشورها را هم همراه خود کرده است اما ایران اسلامی توانسته است در منطقه و حتی مناطق دور بحث مقاومت را بیاورد و هر روز این مقاومت قوی‌تر و منسجم‌تر می‌شود. 

امام جمعه موقت تبریز ابراز کرد: این استقامت مردم ایران اسلامی، آمریکا را ناراحت کرده است زیرا حمله نظامی که نتوانستند بکنند و با اینکه روزی موضوع تمام گزینه‌ها روی میز است را مطرح می‌کردند ولی با مقاومت مردم همه آن گزینه‌ها الآن زیر میز است. 

وی ادامه داد: قبلا گزینه اصلی دشمن جنگ بود، می‌بینید آن را نمی گویند زیرا می‌دانند با یک جسارت با خاک یکسان خواهند شد. 

وی ادامه داد: از گزینه‌های تحریم و ایجاد مشکلات اقتصادی هم کاری از پیش نبردند و دیدند که اثری نداشت و حال روی به بحران‌سازی آورده‌اند. 

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن میگردد و روی جاهایی که می توان بحران ایجاد کرد،تمرکز می‌کند که بیشتر در سه بخش قومیت، مذهب و جنسیت است. 

وی ادامه داد: یک زمانی ادعا می کردند که اقوام‌ با هم نیستند و حتی نقشه ایران را به ۶ بخش هم تقسیم کردند، بعد دیدند که این بحران را نمی‌توانند به نتیجه برسانند چراکه صدها سال است تمام اقوام ایرانی در کنار هم با وحدت کامل زندگی کرده و هیچ اختلافی با هم نداشته و ندارند. 

مطهری‌اصل، بحران شیعی و سنی از سوی دشمن را عنوان کرد و گفت: در موضوع شیعه و سنی هم دشمن خیال می‌کند که اگر برادران اهل تسنن ما را تحریک کند، آنها علیه انقلاب قیام خواهند کرد اما نمی‌دانند که صدها سال است برادران اهل تسنن و تشیع با هم زندگی کرده و می‌کنند،امکان ندارد شیعه علیه سنی و سنی علیه شیعه قیام کند. 

وی متذکر شد: آنهایی که بر اختلافات مذهبی می‌دمند آنها نه شیعه و نه سنی هستند. 

خطیب موقت جمعه تبریز توضیح داد: حال دشمن موضوع جنسیت را مطرح می‌کند و حتی از سال گذشته شعار به ظاهر زیبای «زن، زندگی، آزادی» را مطرح کرده و انگار نمی‌داند که زنان ما دنبال اینها راه نمی‌افتادند! نمی‌دانند عزت و احترام را اسلام به آنها داده است.

وی گفت: اسلام ما همان اسلامی است که پیامبرش پسر ندارد و خداوند فرموده است دختری به تو داده‌ایم که تمام عالم با او نورانی خواهد شد. 

مطهری‌اصل ادامه داد: اسلام زن را از هرزگی و جلوی چشم هیز مردان دور نگه می‌دارد و این ما هستیم که به استکبار حمله می‌کنیم که زن را پست و خار کرده است اما اسلام عزت به زن داده است. 

امام جمعه موقت تبریز افزود: البته با منافقین هم کاری نداریم که چطور طلاق اجباری و ازدواج اجباری را دوست دارند.

وی خطاب به برخی سیاسیون کشور در موضوع شعار «زن زندگی آزادی»، گفت: گمان می‌کردیم که برخی سیاسیون و نیمه متفکران وقتی از زن زندگی آزادی حرف می‌زنند نظریه‌ای دارند ولی دیدیم هیچی حالی‌شان نیست و با آن عقیده‌ای که دارند باید شعار خود را عوض کنند و بگذارند آزادی زن، زندگی مرد چراکه آنها می‌خواهند زنان لخت و عریان بیایند بیرون مردان از آنها لذت ببرند. 

مطهری‌اصل متذکر شد: این چیه مدام شعار زن زندگی و آزادی؛ مگر نمی‌بینید زنان ما بهترین آزادی و زندگی را دارند؟  

خطیب نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: خداوند اراده تکوینی کرده‌اند تا انسان‌ها را هر چه از بدی است بردارد و ذاتش را پاک کند که ۱۴ معصوم جزو اینها هستند. 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص ) فرموده‌اند که رکن و اساس اصلی اسلام حُب و محبت ما اهل بیت(ع) است و دین بدون محبت اهل بیت(ع) پایه ندارد زیرا اینها دین مجسم‌ هستند و آیات الهی و قرآن کریم در رفتار این عزیزان نمایان است. 

مطهری‌اصل ادامه داد: در جهان خیری پیدا نمی‌شود که مگر به واسطه اهل بیت(ع) باشد؛ آنها مجاری فیض هستند. 

وی متذکر شد: هر نعمت آسمان و زمینی، مادی و معنوی بر تمام جهان به واسطه اهل بیت(ع) است؛ هر فیضی به فرشتگان، عالم ماده، تمام انبیا و غیره داده شود به واسطه آنهاست. 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: روزهای آخر ماه صفر است و منصوب به اهل بیت(ع) است؛ روزی از امام رضا(ع) پرسیدند که خوب‌ترین انسان‌ها را معرفی کنید و ایشان فرمودند که اگر فردی این صفات‌ها اعم از کارهای خوب و خواسته‌های خدا را انجام دادند شادمان شوند، شاکر همه چیز باشد، صبر و شکیبایی در برابر بلایا و اتفاقات بد داشته باشد، جزو بهترین انسان‌ها هستند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه