English

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان:

۹۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی صاحب شغل هستند

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۹۰ درصد از دانش آموختگان این دانشگاه صاحب شغل شده و وارد بازار کار می‌شوند.

۹۰ درصد دانش‌آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی صاحب شغل هستند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، ابراهیم احمدی در نشست خبری با بیان اینکه هم اکنون حدود هشت هزار دانشجوی دختر و پسر در چهار گروه آموزشی علوم انسانی، عمران و معماری، مکانیک و برق و کامپیوتر و زیرمجموعه های آن ها در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار دانشجوی پسر و ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر در این دانشگاه و بقیه در دانشکده شماره ۲ و سایر شهرستان ها تحصیل می کنند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای جزو دانشگاه های تولید فناوری، مهارت آموزی و تربیت تکنسین های مورد نیاز در عرصه های مختلف بوده و در تامین نیروی انسانی مجرب و توانمند جامعه نقش بسزایی ایفا می کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در ۳۱ دانشگاه و واحد استانی و ۱۸۴ دانشکده فنی و حرفه ای در سطح کشور مشغول تحصیل هستند.

احمدی، ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد از دروس تحصیلی این دانشگاه به صورت کارگاهی و ۳۰ درصد به صورت نظری برگزار می شود، دانشجویان دانش آموخته در این دانشگاه به علت کسب مهارت های فنی و عملی از توانمندی بالایی برخوردار شده و به راحتی وارد عرصه کار و فعالیت می شوند یا خودشان شرکت داری و تولید شغل می کنند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: المپیادهای فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور پس از هفت سال از ۲۸ مرداد تا ۱۱ شهریور به میزبانی این دانشگاه در تبریز برگزار می شود.

احمدی، افزود: این المپیادها با هدف ایجاد نشاط و شور و هیجان در بین دانشجویان، همگانی کردن ورزش، تیم سازی برای انجام کارهای بعدی، ایجاد امید و تامین سلامت جسمی و روانی دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شعار این المپیادها، دانایی، توانایی و پویایی است، یادآور شد: معرفی پتانسیل ها، ظرفیت ها و توانمندی های استان در حوزه های مختلف و در سطح ملی از دیگر اهداف این المپیادها است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: این المپیادها با اعتبار حدود ۳۷ میلیارد ریال برگزار می شود و تیم ها و نفرات برتر آن ها، سال آینده به المپیادهای دانشگاه های وزارت علوم راه می یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه