English

معاون توسعه زندان های کشور از زندان های گیلان بازدید کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان های کشور از زندان های گیلان بازدید کرد.

معاون توسعه زندان های کشور از زندان های گیلان بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع و حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی سازمان زندان های کشور با حضور در گلزار شهدا با عطرافشانی و اهدای گل بر قبور مطهر شهدای گلگون‌گفن، با آرمان‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق  و در ادامه از زندان های مرکزی رشت، رودبار و کانون اصلاح و تربیت و نسوان رشت بازدید و از اماکن مختلف فرهنگی، ورزشی،بهداشت و درمان، اشتغال و حرفه آموزی و پروژه های عمرانی بازدید کردند.

  بر این اساس به منظور بررسی و سرکشی از پروژه های در حال ساخت و تکمیل شده در زندان های گیلان، ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع و حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی سازمان زندان های کشور از مراکز حرفه آموزی و اشتغال، برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری، پروژه های عمرانی بازدید کردند.

 معاون توسعه مدیریت و منابع زندان های کشور در این برنامه با تاکید بر بهره گیری و خرد جمعی در جهت رفع مشکلات سازمان برای رسیدن به هدف غایی که همان اجرای دقیق برنامه های اصلاحی و تربیتی می باشدغ گفت: تعامل و همفکری رمز موفقیت است و می توان بامشارکت، همکاری و همدلی با نهاد های برون و درون سازمانی در راستای نقش آفرین مثبت در زمینه های اجرای مسولیت های تعریف شده سازمانی، از جمله اولویت های ابلاغی به استان ها بهره گرفت.

  ابراهیمی چهار مولفه در تصمیم گیری، ارزیابی و اقدام در مدیریت را مهم دانست و خاطر نشان کرد: دانایی محور در اقدامات، قانون گرایی، وظیفه گرایی، تکلیف مبتنی بر آموزه های دینی و قانونی باید در راس برنامه های فردی و اجتماعی قرار گیرد.

وی در خصوص وظایف محوله در زندانبانی افزود: بر اساس قانون مجازات اسلامی اولین تکلیف و وظیفه سازمان زندان ها نگهداری محکومان و متهمان می باشد که باید طبق چارچوب مشخص شده به بهترین نحو رعایت گردد و توسعه و ترویج برنامه های قرآنی و مذهبی در زندان ها را نقش موثری در کاهش ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان زندان های کشور حبس زدایی را مورد تاکید ویژه قرار داد و گفت: در دوره تعالی و تحول می بایست از بستر های نوین علمی و عملی و همچنین استفاده از برنامه های سخت افزاری و نرم افزاریی همانند پابند الکترونیک که یک ظرفیت قانونی برای کاهش جمعیت کیفری است استفاده های بیشتری گردد.

ابراهیمی حرفه آموزی و اشتغال را یکی از موارد مهم در راستای برنامه های اصلاحی و تقویت بنیان خانواده عنوان کرد وادامه داد: استفاده از پتانسیل های موجود استانی می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال های مختلف برای زندانیان باشد که این موضوع نیاز به شناسایی این ظرفیت ها در استان و همچنین بکار گیری صحیح گروه هدف می باشد که این امر با ایجاد یک شغل جدید برای زندانی می تواند هم نقش موثری در تحکیم خانواده و هم در معیشت زندانی نقش موثری داشته باشد که این امر در جهت کاهش جرم و عدم تکرار جرم توسط زندانی بسیار موثر است.

وی همچنین حضور موثر انجمن های حمایت و بنیاد تعاون را در نقش آفرینی اشتغال موثر دانست و افزود: تعامل با هدف هم‌افزایی برای ایجاد اشتغال پایدار و فراهم کردن بستر های تولید و اشتغال مولد برای زندانیان و خانواد های آنان توسط بنیاد و انجمن می تواند فرایند های مثبتی برای زندانی ، خانواده و اجتماع داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه بالا بردن انگیزه در نیروی انسانی به عنوان ارزشمندترین و تنها سرمایه سازمان بسیار مهم است تصریح کرد: یکی از وظایف مدیریت ایجاد انگیزه مضاعف برای کارکنان می باشد که این کار موجب بهره وری و بالابردن راندمان کاری در زمینه های فردی و اجتماعی است .

شایان ذکر است، ابراهیمی معاون توسعه مدیریت و منابع و حاج محمدی مدیر کل دفتر فنی سازمان زندان ها به همراه مدیرکل و روسای ستادی نشستی در دفتر رییس کل دادگستری استان گیلان برگزار که در این نشست، ابراهیمی در خصوص اهداف و تعالی سازمانی در دوره تحول و استفاده از برنامه های نوین اصلاحی و تربیتی در راستای سند تحول قضایی با استفاده از ظرفیت های قانونی برای رشد و تعالی برنامه های اصلاحی و تربیتی گفت و گو کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه