English

مدیرکل سیاسی وزارت کشور:

کاهش سرمایه اجتماعی میراث تصمیمات دولت گذشته است

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: کاهش سرمایه اجتماعی میراث تصمیمات دولت گذشته است و در حوزه مشارکت باید بر سرمایه اجتماعی، ایمان و امید تمرکز کرد.

کاهش سرمایه اجتماعی میراث تصمیمات دولت گذشته است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عبدالله مرادی روز پنجشنبه در ششمین دوره آموزش منطقه ای استان های شمالغرب کشور با شرکت فرمانداران چهار استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتخابات را به صرف نباید یک محملی برای رقابت سیاسی و انتخاب مدیران از جنس دولت و مجلس دانست.

وی تاکید کرد: انتخابات تمرینی برای همگرایی اجتماعی در جامعه و فرصتی برای بیان بحث های اساسی و جدی در مورد مسایل کشور بوده و در آن گفتمان ها، اندیشه ها و ایده های مختلف حکمرانی خود را به مردم عرضه کرده و در این مسیر نیز مردم انتخاب خود را انجام دهند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: آنچه دشمن در طول این سال ها چه از جنس جنگ نظامی، تحریم اقتصادی، فشارهای رسانه ای و روانی دنبال می کند، تضعیف همبستگی اجتماعی، فرصت همگرایی و همدلی در جامعه است.

مرادی با اشاره به اینکه ۲ خط معارض تحریم و همه پرسی در گروه های سیاسی داخلی و خارج از کشور وجود دارد، ادامه داد: در مقابله با این خطوط که هدف از آن ها ناامیدکردن مردم، تضعیف سرمایه اجتماعی و شکاف در درون جامعه است، وظیفه ما جهاد تبیین است.

وی یادآور شد: جهاد تبیین فقط مربوط به گفتار نبوده بلکه مربوط به عملکرد و کارآمدی و بیان هنرمندانه آن به زبان رسانه و زبان مردم است و در آن باید نشان داد که صندوق آرای انتخابات و حضور مردم در این عرصه، گفتمان درست و دقیق است که می تواند برای کشور راهگشا باشد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: باید با گفتار و کردار خود، مردمی را که نسبت به کشور و ایران احساس تعلق و دلسوزی دارند، برای حضور در پای صندوق های رای دعوت کرد.

وی اظهار کرد: امام راحل با تشکیل نظام مردمسالاری دینی، مردم محوری را در طول خدامحوری در قالب یک نظام سیاسی و اجتماعی و گفتمان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح کرد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: در طول این سال ها رهبر معظم انقلاب نیز پرچمدار این حرکت و ادامه دهنده مسیر امام راحل هستند و در تبیین مردمسالاری دینی بیانات دقیق، صریح و بسیار مهمی به لحاظ نظری و سیاست گذاری بیان کرده اند.

مرادی ادامه داد: بر اساس تعابیر رهبر معظم انقلاب، جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی همزاد و در کنار هم و از درون فرهنگ ایرانی و اسلامی جوشیده و یکپارچه است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم، گفت: مهمترین عنصر گفتمانی این دولت، خدمت به مردم و عدالت محوری بوده و مهمترین ویژگی آن نیز به تبعیت از ویژگی شخص آیت الله رئیسی، تقوای سیاسی است و باید این ویژگی را در همه ارکان دولت پیاده کرد و خود را مطابق این ویژگی تنظیم کرد.

مرادی، ادامه داد: آرامش سیاسی حاکم بر وزارت کشور، نبود اختلاف بین قوا و دعواهای سیاسی نشان می دهد که در این دولت اختلاف افکنی وجود ندارد و نگاه دولت بر پرهیز از دعوای سیاسی و همدلی بین قوای سه گانه است.

وی یادآور شد: دومین ویژگی دولت سیزدهم عبور از دوگانگی ها و دوقطبی های ساختگی است که در طول این سال ها برای بهره برداری های سیاسی ایجاد شده بود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به دوقطبی ها ساخته شده در طول دوران های گذشته مانند دوقطبی میدان و دیپلماسی، پیشرفت و عدالت، جهادی بودن و نخبگانی بودن، کارآمدی و مردمی بودن، گفت: این دوقطبی ها برای بهره برداری های صندوق رای ساخته شده بودند و دولت سیزدهم از این دوگانه ها عبور کرده است.

مردای افزود: در دولت سیزدهم بین میدان و دیپلماسی فاصله نبوده بلکه همگرایی وجود دارد و آنچه که سردار حاج قاسم سلیمانی در میدان ایجاد کرده بود هم اکنون در حوزه دیپلماسی اثرات خود را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه اکنون در دیپلماسی دولت، دیپلماسی چندجانبه گرایی حاکم است، اظهار کرد: دولت تلاش می کند در کنار رابطه جدی و تلطیف روابط با همسایگان، در حوزه قدرت های نوظهور و کشورهای اروپایی نیز یک دیپلماسی عزتمندانه را دنبال کند و هیچکدام از پروژه های کلان ملی بر موضوعات خاصی متوقف نشده است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه دولت زبان گفت و گو با دنیا را بلد است، گفت: این دولت همزمان با مذاکره با دولت های غرب، با کشورها و قدرت های نوظهور پیگیر روابط بوده و ارتباط خود را در کنار برقراری جدی با همسایگان با کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

مرادی ادامه داد: با آمدن دولت سیزدهم تغییر به نفع مردم آغاز شده و از دولت لیبرال خسته گذشته به دولت تلاشگر رسیده ایم و ریل حرکت به سمت اراده، گفتمان «ما می توانیم» تغییر یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه