English

استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند خلاء کمبود نیروی کار ماهر، فنی و علمی را پر کند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با تاکیدی که ریاست محترم جمهور به موضوع مهارت آموزی دارند، امیدوارم دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان با توجه به زیست بوم آذربایجان شرقی در راستای مهارت آموزی گام بردارد و شاهد تحول اساسی در این حوزه باشیم.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌تواند خلاء کمبود نیروی کار ماهر، فنی و علمی را پر کند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای می تواند به عنوان دانشگاه نسل چهارم نقش ایفا کند، اظهار کرد: براساس اهداف توسعه پایدار باید ملاحظات اجتماعی نیز در دستور کار دانشگاه‌ها قرار گیرد و در این راستا کوشا باشند.

وی ادامه داد: در این مرحله تمام تلاش ما این است که دانشگاه در بخش مسئولیت اجتماعی انجام وظیفه کند؛ دانشگاه در ابتدا تنها وظیفه آموزش و اعطای مدرک دارد و هنگامی که از این مرحله عبور می‌کند با همکاری صنعت و مجموعه‌های اجرایی در محیط اجتماعی نقشی فراتر ایفا می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یکی از اساسی ترین ظرفیت‌های استان وجود صنایع بزرگ و کوچک است، اما به رغم وجود این ظرفیت گاهی با فقر نیروی کار ماهر، فنی و علمی مواجه هستیم که این موضوع باعث پایین آمدن بهره‌وری صنایع می شود و در این میان وظیفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان این است تا با تربیت نیروی کار ماهر و علمی این خلأ را پر کند.

وی در ادامه به یکی دیگر از چالش های صنایع در استان اشاره کرد و افزود: یکی از چالش های صنایع عدم حضور اساتید دانشگاهی به عنوان افراد متخصص و مشاور است؛ باید زمینه حضور افراد علمی و اساتید دانشگاهی در صنایع فراهم شود و در ادامه کارگران و فعالین حوزه صنعت به منظور توانمندسازی و یادگیری فناوری های جدید و فنون علمی پا به دانشگاه گذارند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان، حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در جلسات شورای اشتغال را ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در جهت تربیت نیروی انسانی ماهر و علمی در تلاش است، می تواند موثر باشد؛ با برنامه‌ریزی، اراده و انسجام می توان تمام مشکلات را حل کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با بیان اینکه مهارت آموزی یکی از نیاز های امروز در کشور است، گفت: تربیت تکنیسین‌ها و نیروهای مهارت‌دیده لازمه رونق‌بخشی به فضای کسب و کار در کشور است و دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای برای آموزش مهارت در کشور دارد که در همین راستا همکاری بین وزارت علوم، صمت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیش از گذشته پررنگ می‌شود.

عرفان خسرویان افزود: یکی از آسیب ها در بین جوانان فارغ التحصیل شده دانشگاهی، فرهنگ پشت‌میزنشینی است.

وی تصریح کرد: صنایع کوچک و زودبازده و کسب و کارهای مهارت محور می توانند با سرمایه گذاری اندک بیشترین تعداد اشتغال را برای جوانان ایجاد کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه