English

استاندار آذربایجان شرقی:

زیست عفیفانه فضیلت پسندیده برای تمام انسان‌ها است

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کسانی که امروز از حریم عفاف و حجاب در ایران اسلامی دفاع می کنند، همان کسانی هستند که از ایران و انقلاب اسلامی و مبانی دینی و حفظ امنیت کشور در ۴۴ سال گذشته در میدان بودند.

زیست عفیفانه فضیلت پسندیده برای تمام انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرّم در آیین چادرهای آسمانی در مصلای اعظم امام (ره) تبریز اظهار کرد: در اسلام، عفت و حیا به‌عنوان محتوای دین‌مان یک مسئله درونی بوده و غیرت دینی برای مرد و زن محتوای زیست عفیفانه است که باید آن را رعایت کرد.

وی با اشاره به این که رعایت حجاب به‌عنوان عرف و نماد اصلی بیرونی دینی ما برای مردان و زنان مورد تأکید و جزو ضروریات است؛ گفت: در مورد حجاب اولاً باید ما مسئولان عمل کنیم و سپس جامعه را به عمل به آن دعوت کنیم.

وی در خصوص مبارزه معرفت دینی و اسلامی و معارف الهی با غرب تشریح کرد: در جهان غرب در مجامع عمومی و نشست‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی، همه مردان با لباس اتوکشیده و کراوات زده و لباس متعارف حاضر می‌شوند، اما در همان نشست‌ها اجازه حضور زنان باحجاب و پوشش کامل را نمی‌دهند. حتی برای جلوگیری از حضور بانوان باحجاب در مجامع علمی کشور فرانسه که به قول کشورهای غربی مهد آزادی است، ممانعت قانونی پیش‌بینی کرده‌اند که پوشش اسلامی نباید داشته باشند.علت ممنوعیت حجاب در غرب نشان‌دهنده استفاده لذت‌جویانه و نگاه ابزاری به زن به‌عنوان کالا و نیروی ارزان‌قیمت بوده و این تهدید و بی‌احترامی آشکار به شخصیت بانوان است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: در فرهنگ اسلامی، لذت به حفظ ارزش‌های درونی و بیرونی بانوان محدود می‌شود و بانوان می‌توانند ضمن حفظ حجاب در همه ابعاد حیات اجتماعی حضور داشته باشند.

وی گفت: عوارض و نتایج نگاه کشورهای غربی به زن این است که به گفته خود غربی‌ها بیش از ۴۰ درصد جوانان و نوجوانان آنان خانواده‌های خود را نمی‌شناسند و ۷۰ درصد خانواده‌ها ازهم‌پاشیده است.

خرم ادامه داد: در مقابل نگاه اسلام به زن از دید مردانی که می‌خواهند در آن جامعه زندگی سالم، متعهدانه و عفیفانه داشته باشند، به‌عنوان شریک راهبردی بوده و خانواده اساس و شالوده زندگی در یک جامعه است.

وی یادآوری کرد: غرب به جایی رسیده که تظاهرات برای قانونی کردن همجنس‌بازی را به راه می‌اندازد و این مترادف با افول تمام ارزش‌های بشریت بوده و حاکمیت این نگاه شیطانی، ظلم به جامعه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه