English

قائم‌مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد:

ارس الگوی موفق برای سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است

قائم‌مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: موفقیت‌های صورت یافته در مناطق آزاد باید تقویت و با بررسی نقاط ضعف، راهکارهای متناسب جهت رفع کاستی‌ها ارائه و عملیاتی شود.

ارس الگوی موفق برای سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مسعود حسین‌پور در جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات منطقه آزاد ارس با اشاره به تمایز مثبت ارس در قیاس با سایر مناطق، اظهار کرد: جهت تحقق شعار سال، جذب سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات در مناطق آزاد، ایجاد یک سازوکار با مکانیزم خاص ضروری است و هدف از تشکیل ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات به‌صورت فرامعاونتی در مناطق آزاد، تسهیل‌گری در پیشبرد برنامه‌هاست.

وی ارس را الگوی موفق برای سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواند و با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و افزایش صادرات در سالجاری، تاکید کرد: موفقیت‌های صورت یافته در مناطق آزاد باید تقویت و با بررسی نقاط ضعف، راهکارهای متناسب جهت رفع کاستی‌ها ارائه و عملیاتی شود.

ایجاد تعاونی‌های سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، ارزیابی نتایج عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری از دیگر موارد مطروحه توسط قائم‌مقام دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در ستاد جهش سرمایه‌گذاری و صادرات بود که مورد بحث‌ و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی عملیاتی دبیرخانه مناطق آزاد جهت ایفای نقش موثر در تحقق شعار سال، اظهار کرد: در کنار اقدامات ذاتی و وظایف سازمانی، تعدای اهداف و پروژه‌های خاص در ارس مدنظر قرار گرفته و برای رسیدن به این اهداف و پروژه‌ها اقداماتی درحال انجام است.‌

مجید کیانی با اشاره به احیاء کنترل پروژه در سازمان منطقه آزاد ارس، خاطرنشان کرد: در این دوره برنامه‌ریزی و کنترل پروژه مدنظر قرار گرفته به طوریکه نظام ارزیابی عملکرد معاونت‌ها و مدیریت‌ها بر اساس پیشبرد برنامه‌های ابلاغی است.

وی، ظرفیت‌های این منطقه را بالاتر از وضعیت فعلی و موجود اعلام و اذعان کرد: ارس می‌تواند با شتاب بیشتر در جهت تحقق شعار سال قدم بردارد و حضور مسوولان دبیرخانه مناطق آزاد در منطقه آزاد ارس در پیشبرد این اهداف کمک بسزایی خواهد کرد.

وی خواهان توجه به ظرفیت‌های مناطق در تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری شد و اظهار کرد: اشتراک تجارب مناطق در حوزه سرمایه‌گذاری و نتایج مسیر طی شده در گذشته، به هدایت مناطق به سمت پیگیری بسته‌های سرمایه‌گذاری منطبق با ظرفیت‌های منطقه‌شان کمک خواهد کرد و در این راستا اقدامات مهم و تاثیرگذار هر کدام از مناطق آزاد باید جهت اطلاع سایر مناطق منتقل گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه