English

سفیر اندونزی:

سفر رئیسی به اندونزی نقطه عطف گسترش همکاری‌های اقتصادی بود

سفیر اندونزی در ایران گفت: سفر حجه الاسلام رئیسی به کشور اندونزی سفر خوب و با نتایج پربار بود که این سفر نقطه عطفی برای گسترش روابط دوجانبه به خصوص گسترش روابط اقتصادی بوده و زیربنای روابط اقتصادی را مستحکم‌تر کرده است.

سفر رئیسی به اندونزی نقطه عطف گسترش همکاری‌های اقتصادی بود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، رونی پراستیو یولیانتورو در دیدار با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه در دیدار روسای جمهور ایران و اندونزی در ۲۴ می ( سوم خرداد) امسال در جاکارتا، تفاهم نامه‌ها و توافقات خوبی در زمینه‌های گمرک، مواد غذایی حلال، تعرفه ترجیحی و غیره انجام شد، اظهار امیدواری کرد: در ماه‌های آینده هیات اقتصادی از کشور اندونزی به ایران سفر کند که این سفر قدم اول در افزایش همکاری‌های اقتصادی خواهد بود.

وی با اشاره به وجود مناطق آزاد در کشور اندونزی بیان کرد: نقش مناطق آزاد در ترانزیت کالا به آسیای مرکزی و جنوبی مهم است.

وی در ادامه این دیدار گفت: بعد از پایان سفر گزارش مبسوطی از نتیجه سفر خود به منطقه آزاد ارس، آشنایی و نحوه سرمایه‌گذاری به کشورم ارسال خواهم کرد که امیدوارم مورد توجه مسوولان اقتصادی کشور اندونزی قرار گیرد.

سفیر اندونزی در ایران ضمن تبریک جهانی شدن ژئوپارک ارس، اظهار کرد: وجود این ژئوپارک‌ها نقش مهمی در حفظ طبیعت و گونه‌های گیاهی منطقه ایفا خواهد کرد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوار هستیم که سرمایه گذاران ایرانی را جهت سرمایه‌گذاری در اندونزی ترغیب کنیم و بازرگانان ایرانی هم می‌توانند از اندونزی به‌ عنوان هاب تجاری جهت ارسال محصولات به کشورهای آسیای مرکزی استفاده کنند.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس هم خاطرنشان کرد: هر یک از مناطق آزاد ایران دارای مزیت‌های منحصر به فرد خود می‌باشند و ارس نیز در حوزه‌های صنعت و کشاورزی رتبه اول مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با معرفی خوشه‌های تولیدی ارس در حوزه صنعت، اضافه کرد: ارس به واسطه اقلیم طبیعی و رود ارس، دارای گلخانه‌های برتر و مدرن است که بزرگترین گلخانه هیدروپونیک خاورمیانه در این منطقه احداث شده است و محصولات خود را به روسیه و اروپا صادر می‌کند.

وی با اشاره به همسایگی منطقه آزاد ارس با جمهوری خودمختار نخجوان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تنها دروازه ارتباطی ایران با اتحادیه اوراسیا مرز نوردوز در منطقه آزاد ارس است.

کیانی با بیان اینکه در سال گذشته ۱.۳ میلیون تن ترانزیت از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز انجام شد، گفت: این پایانه‌های مرزی ظرفیت‌های خوبی برای ترانزیت در منطقه آزاد ارس ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ارس از جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی بسیار خوب و متنوع برخوردار است و تعامل ادیان در منطقه آزاد ارس از دیگر ویژگی‌های این منطقه محسوب می‌ شود به طوریکه منطقه آزاد ارس در کنار امامزاده‌های مهم از کلیساهایی که سالانه پذیرای ارامنه می‌باشد برخوردار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه