English

سفیر جمهوری فدرال نیجریه در ایران:

ایران دروازه ورود به اوراسیا است

سفیر نیجریه در ایران گفت: : به طور قطع ماحصل این دیدار ارسال گزارش ظرفیت‌های تجاری آذربایجان شرقی به سفرای ۱۴-۱۵ کشور غرب آفریقا برای همکاری‌های بیشتر خواهد بود.

ایران دروازه ورود به اوراسیا است

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، الحاجی یاکوبو سانتوراکی سلیمان در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی و تبریز ظرفیت بالایی برای همکاری تجاری با نیجریه در زمینه‌های متعدد از جمله محصولات پزشکی، صنایع دارویی و مصالح ساختمانی دارد و تلاش ما بر این است تا شرایط تجارت بین این استان و نیجریه را تسهیل و فرآیندها را تسریع کنیم.

وی با بیان اینکه ایران، دروازه ورود به اوراسیا است، نیجریه را نیز دروازه ورود به کشورهای غرب آفریقا اعلام و اضافه کرد: به طور قطع ماحصل این دیدار ارسال گزارش ظرفیت‌های تجاری آذربایجان شرقی به سفرای ۱۴-۱۵ کشور غرب آفریقا برای همکاری‌های بیشتر خواهد بود.

سفیر نیجریه از اعضای اتاق بازرگانی تبریز و سایر اتاق‌های ایران خواست تا با حضور در نمایشگاه‌های این کشور، محصولات ایرانی را به طور شایسته معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر ظرفیت‌ بالای تجاری آذربایجان‌شرقی، خواستار افزایش مراودات تجاری بین این استان و جمهوری فدرال نیجریه شد.

یونس ژائله ادامه داد: تجار ما از گذشته همکاری خوبی با این کشور داشته‌اند و در حال حاضر نیز برخی از مواد مورد نیاز کشور از جمله قهوه و کاکائو از طریق نیجریه تامین می شود.

وی افزود: حجم مراودات تجاری بین نیجریه و آذربایجان‌شرقی با دارا بودن صنایع مادر، موتورسازی، ماشین‌سازی، صنایع غذایی و صنایع شیمیایی می‌تواند بیشتر شود و ما در اتاق تبریز آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

ژائله ساخت خط کشتیرانی مستقیم از بندرعباس به نیجریه را یکی از زیرساخت‌های لازم برای توسعه تجارت با نیجریه دانست.

وی گفت: ایران به‌ عنوان دروازه ورود به اوراسیا، گزینه مناسبی برای همکاری تجاری به‌شمار می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه