English

شهردار تبریز:

خواهرخواندگی تبریز با اشتوتگارت پیگیری می‌شود

شهردار تبریز از پیگیری خواهرخواندگی این کلانشهر با اشتوتگارت خبر داد و گفت: خواهرخواندگی تبریز با به شهر آلمانی موجب معرفی این شهر در سطح بین‌المللی می‌شود.

خواهرخواندگی تبریز با اشتوتگارت پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار، در جلسه شورای اسلامی تبریز اظهارداشت: خواهرخواندگی اعتباری برای شهر تبریز در حوزه تبلیغاتی بوده و در دوره جدید مدیریت شهری باید تلاش کرد این برنامه‌ها را توسعه داده و از دیپلماسی بین‌المللی برای معرفی تبریز در دنیا استفاده کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت آلمان، افزود: بر همین اساس لایحه شهرداری تبریز مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی تبریز در اشتوتگارت تقدیم شورای اسلامی این شهر شد.

شهردار تبریز گفت: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر مونیخ به تازگی با شهردار اشتوتگارت دیدار کرده و درخواست همکاری داده‌ و در آن برگزاری هفته‌های فرهنگی در ۲ شهر پیشنهاد شده است.

هوشیار، با بیان اینکه خواهرخواندگی پیش‌نیاز این برنامه است، ادامه داد: اشتوتگارت سومین ایالت بزرگ آلمان بوده و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و شهری صنعتی است.

وی یادآوری کرد: وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع بوده و به همین دلیل یک فوریت لایحه آن تقدیم شورا شده است.

گفتنی است در این جلسه یک فوریت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر برگزاری هفته فرهنگی در اشتوتگارت آلمان به تصویب رسید و به کمیسیون های فرهنگی اجتماعی و برنامه و بودجه شورای اسلامی این شهر ارجاع داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه