English

شهردار تبریز:

نیازمندی‌ها و معضلات شهری باید به پروژه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شود/صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری در تبریز تشکیل می‌شود

شهردار تبریز گفت: نیازمندی‌ها و معضلات شهری باید به پروژه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شود و در قالب آن درآمد سرمایه‌گذار نیز مدنظر قرار گیرد

نیازمندی‌ها و معضلات شهری باید به پروژه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل شود/صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری در تبریز تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار، در جلسه کمیسیون گردشگری شورای اسلامی تبریز با تاکید بر تعریف پروژه‌های درآمدزا و اشتغال‌آفرین برای شهر اظهار داشت: در تعریف جدید از سرمایه‌گذاری، شهرداری باید پیشران باشد و در این راستا به دنبال تشکیل صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری هستیم که خود باید مداخله‌گر در پروژه‌ها باشد.

وی با تاکید بر تفکیک حوزه های گردشگری و سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: حوزه گردشگری فضای وسیعی داشته و تبریز ظرفیت‌های عظیمی در این حوزه دارد که باید از حوزه سرمایه‌گذاری جدا شود و در این راستا طرح‌های زیادی وجود دارد که هر هفته در صحن علنی شورای شهر مطرح می‌ شود.

شهردار تبریز با تاکید بر تغییر نگرش و تعریف گردشگری در عصر کنونی، گفت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری نباید صرفا با هدف کسب درآمد پیگیری و علاوه بر آن باید در حل معضلات شهری نیز موثر شود.

هوشیار، با بیان اینکه دلیل ایجاد صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری، شروع مطالعه سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: در حوزه ترافیک شهری پروژه سرمایه‌گذاری وجود ندارد و باید ابتدا در این حوزه پروژه‌ای تعریف شود و چند سرمایه‌گذار نیز سود حاصل را ببیند و برای سرمایه گذاری در این زمینه ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده نیز می‌توان از طرح‌های سرمایه‌گذاری استفاده کرد، یادآوری کرد: بهره‌گیری از نیروهای متخصص در حوزه سرمایه گذاری نیز باید مدنظر قرار گیرد و در این حوزه نیز ضعف وجود دارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب قرارگاه مسکن به زودی شروع می شود، گفت: یک چهارم نرخ صدور پروانه ساخت کاهش یافته و معنی آن کاهش درآمد و اشتغال است.

هوشیار، افزود: باید حوزه سرمایه‌گذاری به عنوان مقوله‌ای مشخص در مناطق پیگیری شود و حتی مدیران سرمایه‌گذاری در مناطق و سازمان‌ها شروع به کار کنند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک چند پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری در تبریز رونمایی می شود، اظهار داشت: نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان تنها برای یکی از پروژه‌ها توافق شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: فضای عمومی تبریز باید سرمایه‌پذیر باشد و سرمایه‌گذار باید پتانسیل و ظرفیت‌های موجود را بهینه ببیند.

علیرضا نوای باغبان، با بیان اینکه امنیت سرمایه‌گذاران باید در شهر تامین و این فضا باید کامل برقرار شود، افزود: اقدامات سلبی و ایجابی در حوزه سرمایه‌گذاری باید اتفاق بیفتد و فضای آرام و بسترسازی لازم برای حضور سرمایه‌گذار فراهم شود.

وی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری باید سرمایه‌گذاران تبریزی نیز مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: در این زمینه از ظرفیت سرمایه گذاران غیربومی و خارجی نیز استفاده شود.

نوای باغبان، ادامه داد: کمیسیون سرمایه‌گذاری تلاش کرده تا در این حوزه فعال باشد اما لازم است که این طرح‌ها از طرف شهردار موضوعیت پیدا کند و فضایی تعریف شده و گفتمانی ایجاد شود.

رییس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: مهمترین بحث حوزه سرمایه‌گذاری گره‌های کور در برخی پروژه‌ها است که باید احصا و رفع شود.

روح‌الله دهقان‌نژاد، با بیان اینکه نگاه ما در حوزه مدیریت سرمایه‌گذاری باید پیش‌برندگی باشد و سرمایه‌گذار از طریق ما دعوت شود، افزود: در کنار این موضوع، باید نگاه هماهنگ‌کننده و مدیریتی نیز به حوزه وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: پیشنهاد شهردار در خصوص تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری نیز قابل توجه است تا مشخص شود که چه کسی باید سرمایه‌گذار را تحویل گرفته و توجیه کند و لازم است تا مسوول مستقیم داشته باشد.

دهقان‌نژاد، ادامه داد: در پنج سال گذشته نگاه به سرمایه‌گذاری در تبریز صفر بوده است و باید این حوزه فعال‌تر از پیش باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه