English

امام جمعه تبریز:

آمارهای اقتصادی دهه نود خرسند کننده نیست/آیت الله صافی نسبت به مسائل روز آگاه بود

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آمارهای اقتصادی دهه نود خرسند کننده نیست گفت: اینکه درباره معیشت مردم اظهار نگرانی می کنیم مربوط به همین چیزهاست.

آمارهای اقتصادی دهه نود خرسند کننده نیست/آیت الله صافی نسبت به مسائل روز آگاه بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز اظهار داشت: یکی از الزامات تقوا عدالت بوده و از راه های ایجاد و تحقق عدالت مبارزه با فساد است.

وی با بیان ضررهای پنجگانه فساد اقتصادی افزود:آدم فاسد وقتی بخواهد از بیت المال سو استفاده کند مجبور است به یکسری مسئولین رشوه دهد.

امام جمعه تبریز ادامه داد:هر کس هم نمی تواند برابر رشوه مقاوت کند و بعضی افراد دانسته یا نداسته تسلیم می شوند.

آل هاشم تصریح کرد:آدم فاسد برای رسیدن به هدف خود به بهانه شیرینی رشوه می دهد و مسئولین و مدیران و ماموران را فاسد می کند.

وی در ادامه نام و یاد مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی را گرامی داشت و گفت: فقدان مرجع بصیر و عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلیپایگانی رضوان الله تعالی علیه را تسلیت می گویم، همه دیدند که پیکر ایشان در کربلا با چه عظمتی تشییع شد.

امام جمعه تبریز بیان کرد: او شیخ الفقها و المجتهدین و مرجع بصیر و آگاه نسبت به مسائل روز بود که عمر با برکت خود را برای ترویج اسلام سپری کرد.

آل هاشم تصریح کرد: ۱۹ بهمن روز بیعت همافران نیروی هوایی ارتش با امام(ره) است، برادران عزیز نیروی هوایی قهرمان؛ شما در قلب ما و مردم هستید چرا که نیروی هوایی اولین گروهی بود که به حضور امام رسید و در ۱۹ بهمن ۵۷ کاری کردند که کمر دشمن شکست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد:نیروی هوایی در جنگ نیز قهرمانانه جنگید و در اولین روزهای دفاع مقدس با ۱۴۰ فروند هواپیما به قلب عراق حمله ور شدند

وی به اشتباهات محاسباتی آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها گمان می کردند با رحلت حضرت امام و خلا بوجود آمده در رهبری، جنگ قدرت در ایران ایجاد و انقلاب از مسیر خود منحرف خواهد شد اما رهبری های هوشمندانه امام خامنه ای عزیز و حرکت در مسیر امام و  انقلاب غلط بودن این محاسبات را اثبات کرد.

امام جمعه تبریز یادآور شد: امیدواریم برکات انقلاب توسط کسانی که تربیون در اختیار دارند تبیین شود.

آل هاشم به درخشش ورزشکار استان در مسابقات پاراالمپیک نیز اشاره کرد و گفت: آقای اصغر عزیزی ورزشکار اهل میانه آذربایجان‌شرقی  در مسابقات پارالمپیک آسیایی توکیو ۲۰۲۰ مقام کسب کردند و امروز بین الصلاتین، هدیه مقام معظم رهبری تقدیم این ورزشکار خواهد شد که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورد و کام ما را شیرین کرد.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه آمارهای اقتصادی دهه نود خرسند کننده نیست گفت: اینکه درباره معیشت مردم اظهار نگرانی می کنیم مربوط به همین چیزهاست.

وی افزود: عامل این مشکلات صرفا تحریم نیست، بخش مهمی ناشی از برخی تصمیم گیری های غلط و کم کاری ها و … است که می توانست اینطور نباشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان عنوان کرد: روحیه جهادی هم باید به بدنه میانه دولت سرایت کرده و نهادینه شود و هم تمامی عرصه ها را در بر بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه