English

بصیرت در برنامه جمعه با سیاست رادیو تهران مورد بررسی قرار گرفت؛

بایستی خودمان را متناسب با شرایط آینده آماده کنیم

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: در سال 88 شاهد اعتراضاتی در فضای غبارآلود جامعه بودیم که یک عده برای سوءاستفاده از وضعیت تلاش کردند تا اهداف سیاسی خود را پیش ببرند. چیزی که مانع عملی شدن فتنه و وخیم شدن اوضاع و خرابکاری شده بصیرت با مسئولیت بود.

بایستی خودمان را متناسب با شرایط آینده آماده کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در شبکه رادیویی تهران در برنامه جمعه با سیاست در خصوص بصیرت اظهار کرد: جامعه با نخبگان شناخته میشود. جوانان موتور متحرک جامعه هستند و به تنهایی میتوانند بار یک جامعه را به دوش بکشند و نقصان های جامعه را پوشش دهند.

وی افزود: در سال 88 شاهد اعتراضاتی در فضای غبارآلود جامعه بودیم که یک عده برای سوءاستفاده از وضعیت تلاش کردند تا اهداف سیاسی خود را پیش ببرند. چیزی که مانع عملی شدن فتنه و وخیم شدن اوضاع و خرابکاری شده بصیرت با مسئولیت بود.

 کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: با توجه به آستانه ورود به دهه پنجم دو عنصر مهم را در تحولات بین المللی داشتیم یکی نظام بین المللی بعد از یک دوره ای که از سال 1945 تا 2000 ادامه داشت وشاهد تغییر مهمی در حوزه های جهانی بودیم و غرب دچار کاستی های فراوانی شد. در واقع دهه پنجم مسیر بهتری را جلوی انقلاب ما باز میکند.

سعدالله زارعی بیان کرد: باتوجه به ظرفیت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی و امنیتی که داریم بایستی خودمان را متناسب با شرایط آینده آماده کنیم و بدانیم یک وضعیت کاملا ویژه ای در چهارچوب مسائل میتواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه منطقه ما با سرعت قابل توجهی به سمت هویت دینی و استقلال سیاسی پیش میرود، افزود: در مسائل اجتماعی هم حساسیتهایی در تصمیم گیری هست که باید بصیرت اجتماعی را داشته باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: 9 دی برای جامعه ما یک شاخص هست علیرغم گذشت زمان باید این روز را در حافظه و نگاه خود محفوظ بداریم

ایرج فرخنده پور  کارشناس مسائل سیاسی نیز گفت: همانطور که در طول تاریخ دیده شده خیلی ها بخاطر پست و مادیات از انقلاب بریدند. در طول تاریخ حتی قبل از ظهور اسلام در احوال تمام ادیان به واسطه بی بصیرتی قوم خود دچار مشکلات و ضربات شدند. هرجایی که مردم پشت سر امام عصر خود حرکت کردند جامعه ای موفق داشتند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه