English

علیرضا شریفی یزدی در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

مشکلات روحی سربازان به دلیل ضعف نظام آموزش و‌ پرورش/ رفاه اقتصادی در طول سربازی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

یک جامعه‌شناس گفت: در نظام آموزش و پرورشی که با آن روبه‌رو هستیم مهارت‌های زندگی را به‌خوبی به افراد آموزش نمی‌دهد و به همین جهت سربازان از وضعیت روحی و روانی خوبی برخوردار نیستند.

مشکلات روحی سربازان به دلیل ضعف نظام آموزش و‌ پرورش/ رفاه اقتصادی در طول سربازی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

علیرضا شریفی‌یزدی، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج در خصوص آثار و پیامد‌های سربازی اجباری با بیان اینکه تأثیرات منفی این امر بر روی جامعه بسیار زیاد است، گفت: تا ۱۸ سالگی سن کودکی محسوب می‌شود، بنابراین درست در آستانه‌ای که کودکی افراد تمام می‌شود و از طرفی هنوز مهارت‌های کافی برای زندگی از سوی آن‌ها فراگرفته نشده است، وارد یک مرحله بسیار دشوار می‌شوند.

وی با بیان این‌که ورود به زندگی اردوگاهی، خود با آسیب‌ها و چالش‌های بسیاری همراه است، ادامه داد: درواقع بسیاری از کسانیکه از پادگان خارج می‌شوند، ضربه‌ای می‌خورند که ممکن است تا آخر عمر نتوانند خودشان را پیدا کنند؛ چراکه در نظام آموزش‌وپرورشی که با آن روبه‌رو هستیم مهارت‌های زندگی را به‌خوبی به افراد آموزش نمی‌دهند و از طرف دیگر یک بطالت و هدر رفت زمان از طریق سربازی به جوان‌ها تحمیل می‌شود و از سویی هم انواع آسیب‌هایی مثل اعتیاد ممکن است گریبان گیر جوانان در پادگان‌ها و سربازخانه‌ها شود.

 

بیشتر بخوانید:

باید سربازی اجباری جمع شود

 

شریفی‌یزدی با‌بیان این که داشتن رفاه اقتصادی در طول خدمت برای سربازان و نقش آن در پیش‌گیری از بروز آسیب بسیار حائز اهمیت است، افزود: اولین دغدغه برای سربازان در‌آمد است؛ هر چند اخیرا هم دستمزدشان را بهتر کرده‌اند، اما باز هم به نوعی وابسته به خانواده هستند.

به گفته این جامعه‌شناس سربازان به دلیل ضعف نظام آموزش‌ و پرورش از وضعیت روحی و روانی خوبی برخوردار نیستند و عملا ورود به سربازی و فضای آن می‌تواند آسیب‌های بسیاری برای آن‌ها به همراه داشته باشد، که در آینده اثرات آن به‌کل جامعه بازتاب پیدا خواهد کرد.

وی به به شرایط جوانان در کشورهایی که سربازی اختیاری دارند اشاره کرد و گفت: در چنین کشورهایی به ‌قدری برای سربازی جذابیت ایجاد کرده‌اند که افراد خواهان رفتن به سربازی هستند. برای مثال، امتیازات اقتصادی و تسهیلات مالی یکی از این جذابیت‌ها است که کسانیکه به سربازی نمی‌روند از داشتن آن‌ها محروم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه