English

مرکز داده امن در استان یزد ایجاد شود/ آمادگی یزد برای پیاده‌سازی ۱۰۰ درصد دولت هوشمند

همایش ایمنی امنیت سایبری و دولت هوشمند در یزد با حضور محمدحسین پارساییان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد، موحد معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات و دیگران مدیران و مسئولان برگزار شد.

 مرکز داده امن در استان یزد ایجاد شود/ آمادگی یزد برای پیاده‌سازی ۱۰۰ درصد دولت هوشمند

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدحسین پارسائیان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد با بیان اینکه موضوع پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است، بیان کرد: با توجه به سال‌های گذشته موضوع هک و حمله سایبری موردتوجه بسیاری قرار گرفته در همین راستا زیرساخت‌های دستگاه‌های اجرایی افزایش داشته است.

پارسائیان تصریح کرد: هر دستگاهی که حک می‌شود، مهم‌ترین اطلاعات مردم مورد آسیب قرار می‌گیرد و بدتر از آن زمانی است که پشتیبان داده‌ها نیز موردتهدید قرار گیرند؛ بنابراین وجود مرکز داده به‌عنوان یک عامل پیشگیری‌کننده از این صدمات مخرب لازم و ضروری است. 

وی افزود: در سال ۹۲ و ۹۵ هزینه‌هایی برای ایجاد مرکز داده استان انجام شد، اما با توجه به اینکه از سوی دستگاه‌های اجرایی مورداستقبال قرار نگرفت، این زیرساخت ارزشمند به ثمر نرسید، اما اکنون در حال بازسازی است.  

پارسائیان با بیان اینکه از هم اکنون باید به سمت پشتیبان‌گیری امن از داده‌ها حرکت کنیم، گفت: در فاز نخست مرکز داده باید پشتیبان‌گیری از داده‌های اطلاعاتی  ادارات در این مرکز قرار گیرد و بعد از آن به سمت فضای ابری برویم. 

پارسائیان با تصریح بر اینکه میثاق نامه‌ای با عنوان سند یزد نوین با مردم یزد بسته‌ایم، عنوان کرد: در سند یزد نوین مصمم هستیم، برنامه‌های مشخص‌شده در پایان دولت سیزدهم محقق شود که یکی از آنها ایجاد مرکز داده استان است.‌

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر