English

انتقاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت موجود بافت تاریخی شهر جهانی یزد

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت موجود در بافت تاریخی شهر جهانی یزد از مسئولان و مردم خواست درباره سکونت اتباع بیگانه در بافت تاریخی تجدیدنظر کنند.

 انتقاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از وضعیت موجود بافت تاریخی شهر جهانی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جوکار، دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به اینکه ظرفیت جذب گردشگر داریم، اما به‌راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم، گفت: شرایط سختگیرانه میراث فرهنگی، مردم را از زندگی در بافت تاریخی منصرف می‌کند.  

بررسی میدانی مشکلات محله مصلی عتیق با حضور محمد صالح جوکار نماینده مردم و همراهی جمعی از مسئولان استانی در حسینیه مصلی عتیق برگزار شد.

  دبیر فراکسیون گردشگری مجلس در این جلسه با تاکید بر اینکه مردم برای زندگی نیازمند امنیت و آرامش در محلات سطح شهر هستند، گفت: هر موضوعی که سبب برهم زدن آرامش مردم محلات شود باید از سوی نهادهای مربوطه رسیدگی و برطرف شود. 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: با توجه به کمبود فضای سبز و پارکینگ در محلات قدیمی مثل محله مصلی عتیق، این فضاها باید با جانمایی مناسب و درست به شکلی ایجاد شود که به بافت تاریخی صدمه وارد نشود. 

جوکار عنوان کرد: بافت تاریخی به‌علت مهاجرت مردم و نبود امکانات و ارائه خدمات، به محلی برای زندگی اتباع تبدیل شده و ساکنین قدیمی، این محلات را تخلیه کرده‌اند. 

وی اظهار کرد: اگر بافت تاریخی در دست اتباع خارجی باشد، ساکنان قدیمی دیگر تمایلی به حضور در این مناطق نخواهند داشت؛ بافت در صورتی ارزش دارد که مورداستفاده مردم قرار گیرد، وگرنه تخلیه این مناطق سبب تخریب آن خواهد شد. 

نماینده مردم ضمن انتقاد از وضعیت موجود در بافت تاریخی شهر جهانی یزد، افزود: اینکه ساکنان بافت تاریخی این مناطق را رها کنند و غالب ساکنان آن، اتباع باشند و بافت هم در حال تخریب، اصلا قابل‌قبول نیست و باید به شکلی برنامه‌ریزی کرد تا شکل سنتی بافت تاریخی با حضور مردم احیا شود. 

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری مورداستقبال کشورها قرار گرفته و از آن به بهترین شکل بهره می برند، گفت: ما در سطح کشور و بالاخص شهر جهانی یزد، ظرفیت بسیار خوبی برای جذب گردشگر داریم، اما به‌راحتی از کنار آن عبور می‌کنیم و توجهی به آن نداریم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با بیان اینکه میراث فرهنگی باید شرایط سهل‌گیرانه‌تری برای حضور و زندگی مردم در بافت تاریخی اتخاذ کند، عنوان کرد: در حال حاضر زمینه حضور مردم در بافت تاریخی برای زندگی وجود دارد، اما چون شرایط میراث‌فرهنگی سختگیرانه است، مردم منصرف می‌شوند. 

گفتنی است تعمیر و بهسازی بافت تاریخی از جمله بقعه، کاروانسرا و آب انبار محله مصلای عتیق با همکاری شهرداری و میراث و معتمدان محله، ارائه بسته ورزشی کامل موردنیاز به محله برای استفاده جوانان و نوجوانان محله، رفع مشکل روشنایی پارکینگ‌های ایجادی و خیابان اصلی و گذرهای محله توسط شرکت توزیع برق، ساخت زمین چمن مصنوعی و آزادسازی دسترسی، ایجاد پارکینگ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و تعیین‌تکلیف زمین ۱۰۰۰ مترمربعی با کاربری مذهبی و تامین امنیت توسط فرمانده انتظامی از جمله مصوبات این جلسه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر