English

علیرضا نقوی:

تهدید چاه‌های جذبی برای منطقه بافت تاریخی یزد

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد گفت: برخی از چاه‌های جذبی موجود در منطقه بافت تاریخی یزد عمق کمتر از ۵ تا ۷ متر دارند و این یک آسیب است چرا که حداقل عمق چاه جذبی باید به ۲۵ تا ۳۰ متر برسد.​​​​​​​

تهدید چاه‌های جذبی برای منطقه بافت تاریخی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علیرضا نقوی مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد در آیین بهره‌براری پروژه بازپیرایی بوستان شاه ابوالقاسم و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی منطقه بافت تاریخی یزد، با تاکید بر اینکه یکی از سرمایه‌های اصلی بافت تاریخی یزد ساکنان آن هستند، تصریح کرد: یکی از مخرب‌ترین حوادث در کشور ما سیل است که امسال ما در اردیبهشت و مرداد شاهد دو سیل بسیار بزرگ بودیم.

نقوی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قابل توجه در این سیل مربوط به برخی از محلات شهر یزد بود که ساکنین محل برای بازسازی محله و برگرداندن وضعیت به حالت قبل بود.

مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد افزود: در برخی از نقاط مردم انتظار داشتند که دولت به صورت کامل تمام فعالیت‌های لازم را انجام دهند ولی برخی از محلات دیگر به گونه‌ای بود که ساکنان محله خودشان در میدان بودند و از دولت کمک برای تامین تجهیزات مورد نیازشان داشتند که یکی از این مناطق بافت تاریخی یزد بود.

وی گفت: با حمایت ویژه شهردار یزد و اعضای شواری اسلامی شهر، تاکنون بیش از ۷۵ مورد آواردبرداری ساختمان‌های با تخریب بالای ۷۵ درصد انجام شده و علاوه بر این، بیش از ۶۴ حلقه چاه جدید جذبی و تعداد قابل توجهی هم اصلاح چاه انجام گرفت.

به نقل از روابط عمومی منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد، نقوی با بیان اینکه برای تکمیل اقداماتی که صورت گرفته حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز داریم، گفت: برخی از چاه‌های جذبی موجود در این منطقه عمق کمتر از ۵ تا ۷ متر دارند و این یک آسیب است چرا که حداقل عمق باید به ۲۵ تا ۳۰ متر برسد.​​​​​​​

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه