English

موزه آب یزد هدف بازدید گردشگران خارجی و داخلی است

موزه آب یزد به عنوان یکی از جاذبه های شهر یزد مورد بازدید گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد.

موزه آب یزد هدف بازدید گردشگران خارجی و داخلی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد، حسین دهقان مسئول اجرایی موزه آب یزد با بیان اینکه بیش از 22 هزار نفر در شش ماه نخست سال 1402 از موزه آب بازدید کردند، گفت: بیش از 20 هزار گردشگر داخلی و 2 هزار گردشگر خارجی تا آخر شهرویرماه سالجاری از موزه آب یزد بازدید کردند. 

وی افزود:  راه اندازی پیج اینستاگرام جهت معرفی موزه، راه اندازی عکاسخانه، هرس درختان و افزایش فضای سبز، انجام آبیاری قطره ای فضای سبز و گل های موزه، ارائه بیش از 55 صفحه ایده جهت بهبود فضای داخلی موزه از جمله اقدامات مهم در راستای بهبود فضای داخلی موزه است. 

دهقان ابراز کرد: بخش های مختلف این موزه شامل ماکت سیستم قنات، ظروف قدیمی حمام، ابزار حفر قنات، ظروف حمل و نگهداری آب، ساعت آبی، چراغ کاربید، اتاق آسیاب، لباس مقنی، ماکت چرخ چاه، اتاق اسناد قدیمی خرید و فروش آب، اسناد ازدواج و وقف نامه و موارد مختلف دیگری هستند که اطلاعات خوبی در مورد پیشینه آب یزد در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهند.

مسئول اجرایی موزه آب یزد با اشاره به اینکه این موزه در حال حاضر با مالکیت شرکت سهامی آب منطقه ای یزد فعال است، بیان کرد: این موزه به عنوان یکی از جاذبه های شهر یزد مورد بازدید گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار دارد. 

وی گفت: موزه آب یزد در شمال میدان امیرچقماق در خانه ای تاریخی به نام کلاهدوزها واقع شده است که گردشگران و مسافران می توانند از ساعت 9 صبح تا 18 از آن بازدید کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر