English

خانواده‌ها از خودروهایی که مجوز سازمان حمل‌ونقل شهرداری را ندارند، به‌عنوان سرویس مدرسه استفاده نکنند

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: از خانواده‌های یزدی درخواست داریم از خودروهایی که مجوز سازمان حمل‌‌ونقل شهرداری را ندارند، به‌عنوان سرویس مدرسه استفاده نکنند، زیرا از فعالیت این خودروها جلوگیری خواهد شد.

خانواده‌ها از خودروهایی که مجوز سازمان حمل‌ونقل شهرداری را ندارند، به‌عنوان سرویس مدرسه استفاده نکنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: از خانواده‌های یزدی درخواست داریم تا از خودروهایی که مجوز سازمان حمل‌ونقل شهرداری را ندارند، استفاده نکنند، زیرا از فعالیت این خودروها جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدناصر حیدری افزود: قبل از بازگشایی مدارس، ستاد مهر در شهرداری یزد تشکیل شد و طی مکاتبه‌ای که با اداره کل آموزش و پرورش انجام شده، ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو برای سرویس مدارس اعلام نیاز شد.

وی ادامه داد: طی فراخوانی نسبت به ساماندهی این خودروها اقدام و تا شهریور ماه  ۲ هزار و ۵۰۰ خودرو که ۲۰۰ خودرو بیشتر از تعداد درخواستی آموزش و پرورش است، ساماندهی شد و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود:  با حضور نمایندگان رانندگان و با توجه کامل به صرفه و صلاح آنها، قیمت مورد رضایت طرفین مصوب و اعلام شد تا در سال تحصیلی جدید ملاک عمل قرار  گیرد. 

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: برخی خانواده‌ها که وضعیت مالی خوبی داشتند به صورت مستقیم با تعدادی از رانندگان وارد مذاکره شده و با نرخ‌هایی بعضا تا دو برابر نرخ مصوب توافق کردند که به نظر می‌رسد این اقدام با مماشات تعدادی از مدیران مدارس و آموزش و پرورش نیز اتفاق افتاده است. 

وی ادامه داد: تعداد معدودی از رانندگان ثبت‌نام‌کننده که قبلا مجوز گرفته بودند، به همین دلیل انصراف دادند، در صورتی‌که بعدا مشخص شود نسبت به جابه‌جایی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند طبق قانون علاوه بر جریمه، پلیس راهور نسبت به توقیف خودرو آنها نیز اقدام خواهد کرد. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به رصد دوربین‌های نظارتی سطح شهر و تعداد سرنشین و زمان مشخص سرویس مدارس، امکان هر گونه بررسی و راستی‌آزمایی در این زمینه وجود دارد و راهنمایی و رانندگی نیز طبق قانون نسبت به برخورد با هرگونه فعالیت سرویس مدارس خارج از ضوابط قانونی، اقدام خواهد کرد.

حیدری ادامه داد: اینکه برخی افراد دارای تمکن مالی نسبت به افزایش نرخ اقدام می‌کنند، ظلم در حق دیگر خانواده‌هاست. 

وی افزود: از خانواده‌های محترم یزدی نیز درخواست داریم در چارچوب قانونی اعلام شده با خودروهایی که دارای مجوز از سازمان حمل‌ونقل شهرداری یزد هستند، قرارداد ببندند تا دچار مشکل نشوند. 

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: از آموزش و پرورش استان یزد نیز درخواست داریم در این زمینه مساعدت بیشتری داشته باشد و با برخی از مدیران مدارس که فعالیت خارج از چارچوب اعلام‌شده در زمینه سرویس مدارس داشته‌اند، برخورد شود، زیرا باعث زیان دیگران شده و مشکلات ترافیکی را گریبانگیر شهروندان می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر