English

مرکز استاندارد دفن پسماندهای درمانی شهر یزد به زودی افتتاح می‌شود

سازمان مدیریت پسماند در راستای حفظ بهداشت و محیط زیست شهری اقدام به ساخت مرکز اختصاصی و استاندارد دفن پسماند‌های عفونی و بیمارستانی کرده و به زودی بهره برداری می شود.

مرکز استاندارد دفن پسماندهای درمانی شهر یزد به زودی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، محمدرضا برزگر رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به حساسیت موجود در ارتباط با پسماند‌های مراکز درمانی و بیمارستانی گفت: در حال حاضر به طور متوسط، پنج تن پسماند در مراکز درمانی ما تولید شده که سازمان مدیریت پسماند در راستای حفظ بهداشت و محیط زیست شهری اقدام به ساخت مرکز اختصاصی و استاندارد دفن پسماند‌های عفونی و بیمارستانی کرده و پیش بینی صورت گرفته برای این مرکز، ۲۵ هزار متر مکعب برای ظرفیت پنج سال پسماند‌های بیمارستانی شهر یزد است.

وی با بیان اهمیت موضوع شیرابه ها بخصوص در پسماند های درمانی افزود:  این مرکز از یک لایه ژئوتکستایل، یک لایه ژئوممبران و محل‌هایی برای دفع و خروج شیرآبه‌های حاصل از این پسماند‌ها و جلوگیری از نفوذ آن به خاک و آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است.

برزگر در ادامه گفت: بی خطر سازی این پسماند‌ها  و تفکیک آنها از پسماندهای معمولی از موضوعاتی است که در قانون بر عهده مراکز بیمارستانی قرار گرفته و درخواست داریم که این موضوع هم برای حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در مراحل نهایی احداث این مرکز قرار داشته و امیدواریم که در هفته دولت بتوانیم آن را به بهره برداری برسانیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر