English

۹۰ درصد آسفالت هایی که در شهر یزد جمع می شود بازیافت می شوند

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه آسفالت مناطق محروم دارای کمک دولتی است، گفت: درصد آسفالت هایی که در شهر یزد جمع می شود بازیافت می شوند.

۹۰ درصد آسفالت هایی که در شهر یزد جمع می شود بازیافت می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، عزیزالله سیفی رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: نظام پارلمان شهری با مدیریت واحد شهری در همه جای دنیا انجام می شود و ما خواستار آن هستیم که وزارت کشور دست شوراها را برای برخی امور که قوانین آن وجود دارد باز بگذارد.

سیفی عدم استفاده درست قیر توسط شرکت های ساختمانی و کمبود نظارت را یکی از مشکلات شهر دانست و گفت: آسفالت مناطق محروم دارای کمک دولتی است همچنین آسفالت معابر یزد توسط دستگاه ها جمع آوری می شود و دور ریز نمی شود  به طوری که ۹۰ درصد آسفالت هایی که در شهر یزد جمع می شود بازیافت می شوند.

 

بودجه فرهنگی شهر یزد رویداد محور است

سید ناصر حیدری نایب رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه ۹۰ میلیارد اعتبار فرهنگی برای سال جاری در نظر گرفته شده، گفت: ۵ میلیارد اعتبار در حوزه جمعیت اختصاص یافته علاوه بر آن با توجه به اینکه زمین برای دولت است ما می توانیم  پروانه رایگان برای خانواده‌ های دارای ۳ فرزند و بیشتر اختصاص دهیم.

حیدری با اشاره به اینکه بودجه های فرهنگی شهر رویداد محور بسته شده است، عنوان کرد:  عناوینی مانند رویدادهای توانمندسازی، هویت بخش و ... هر کدام اعتبارات مجزا دارند.

وی با بیان اینکه آشفتگی بصری در شهر وجود دارد، افزود:  کمیته تخصصی برای نامگذاری معابر اختصاص دادیم و در حال تدوین کردن آیین نامه برای ساماندهی تابلوها و زیباسازی شهر هستیم.

وی گفت: بوستان‌هایی که سالها هزینه ای برای ساماندهی آنها انجام نشده الان هزینه بسیار زیادی را برای ساماندهی می‌طلبد که پارک شادی نمونه آن است.

نایب رییس شورای اسلامی گفت: کمیسیون های شورای شهر تخصصی هستند و امسال سال خوبی در حوزه فناوری است بطوری که سایت یزد من تمام خدمات شهرداری را الکترونیکی کرده است در یکی از خدمات حتی با جستجوی اسم متوفی لوکیشن محل دفن وی را نشان می دهد که این موارد محصول همین شورای شهر و کمیسیون های تخصصی شورای شهر است.

وی افزود: اگر شورای اسلامی شهر نبود تضمینی وجود نداشت که در سریعترین زمان این تصمیمات اجرایی شود‌ و حاکمیت مردم بر خودشان با وجود نماینده های مردم در شورای شهر رقم می خورد.

حیدری بیان کرد: یکی از بهترین دموکراسی را در ایران داریم چرا که شهرداری ها بدون هماهنگی با مردم حق ندارند بودجه مردم را هزینه کنند.

وی در مقایسه عملکرد شوراها گفت: هزینه بازپیرایی بوستان ها در ۴سال شورای پنجم ۵۱ میلیارد ولی در شورای ششم در یک سال ۵۰ میلیارد هزینه شده است‌

همچنین در جهت تامین ماشین آلات شهرداری طی چهار سال۱۱ میلیارد و در شورای ششم تاکنون ۴۱ میلیارد هزینه شده است ضمن اینکه در هدایت آب‌های سطحی ۷۵ میلیارد ریال در شورای ششم هزینه شد ولی شورای پنجم طی ۴ سال  ۴ میلیارد ریال هزینه کرد.

وی با بیان این‌که یزد بدترین زیرساخت‌های فرهنگی را دارد، گفت: در شهر یزد ۱ یا ۲ مورد فرهنگسرا داریم که برای فرهنگسرای بهمن ۱۱ میلیارد ریال در چهار سال هزینه شده ولی در شورای ششم تاکنون ۲۷ میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی با بیان اینکه در فناوری آی تی ادعا داریم گفت: مردم می توانند در سامانه سهیم با کدملی وارد شوند و از همه خدمات الکترونیکی شهرداری استفاده کنند همچنین موزه زنده و المپیاد ورزشی یزد برند خوبی شده که آمار بالایی از آن استقبال می کنند‌.

حیدری گفت: شهرداری راجع به املاکی هایی که با تفکیک غیر مجاز کوچه ها و معابری را ایجاد می کنند که ما مجاز نیستیم آن کوچه را آسفالت و یا نامگذاری کنیم، شکایت دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر