English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد؛

جستجوی پهپادی هلال احمر در حوادث سال جاری موثر بود/ برند توانبخشی هلال احمر در یزد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهارداشت: طی سال ۱۴۰۱ خدمات حوزه امداد و نجات در سطح جاده ها، گمشدگان کویر و پرت شدگی در کوهستان را داشتیم که با کمک پهپادی که در اختیار داریم، اقدامات موثری انجام شد.

جستجوی پهپادی هلال احمر در حوادث سال جاری موثر بود/ برند توانبخشی هلال احمر در یزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، نشست خبری جمعیت هلال احمر استان یزد در آستانه نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد و محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه سال ۱۴۰۱ صدمین سال تاسیس هلال احمر و فعالیت این جمعیت در استان است، گفت: در سال ۱۴۰۱ بیمه امدادگران داوطلب برقرار شد.

حرازی زاده عنوان کرد: سال جاری جمعیت هلال احمر یزد دستگاه برتر در حوزه مدیریت بحران در جشنواره شهید رجایی شناخته شد

وی درباره عمده فعالیت های هلال احمر، افزود: امداد و نجات و توانمندسازی نیروهای جمعیت و تامین نیروی انسانی برای امداد و نجات، کمک های مردمی و توانبخشی در حوادث و بلایا در صدر برنامه های جمعیت هلال احمر است.

وی تاکید کرد: فعالیت داوطلبانه، بشر دوستانه، بی طرفی و بی غرضی جزو اصول اساسی جمعیت هلال احمر است و همه فعالیت ها بر اساس این اصول است.

حرازی زاده اظهارداشت: طی سال ۱۴۰۱  خدمات حوزه امداد و نجات در سطح جاده ها، گمشدگان کویر و پرت شدگی در کوهستان را داشتیم که با کمک پهپاد اقدامات موثری انجام شد.

وی درباره طرح های فصلی گفت: در همه فصول طرح هایی داشتیم و بازتوانی نیروها با دوره های آموزشی و استقرار بیشتر آنها در جاده ها انجام شد.

حرازی زاده بیان کرد: در حوزه جوانان اعتقاد داریم توانمندسازی جامعه برای کمک در حوادث را بسیار تسهیل می کنند و آسیب های اجتماعی با حضور داوطلبان حوزه جوانان کمتر می شود.

حرازی زاده یزدی به راه اندازی خانه های هلال استان یزد در تعداد ۸۴ خانه هلال روستایی و شهری رسید با این اعتقاد که با ایجاد خانه های هلال آمادگی خود را در شرایط بحرانی افزایش دهیم در این راستا خانه هلال روستایی زردین توانست در سیل امسال بهترین عملکرد را داشتند.

وی گفت: کمک هایی از امور اتباع و بهزیستی، استانداری، بیمارستان ها، کمیته امداد  و ۲ میلیارد وام کم بهره از سوی بانک ها به مددجویان پرداخت شده است.

وی در ادامه به برخی طرح ها همچون طرح نیابت با همکاری انتقال خون اشاره کرد و افزود: کاروان سلامت و نذر آب در منطقه خاتم و مروست با هدف خدمت‌رسانی بیشتر انجام شد.

حرازی زاده یزدی از برند توانبخشی هلال احمر در یزد، خبر داد و گفت: درمانگاه دندانپزشکی تجهیز و راه و اندازی شد همچنین در حوزه توانبخشی خدمات خوبی انجام شد و فعالسازی بخش ارتپدی را داشتیم که پروتزهای به روز کشور و دنیا را انجام می دهیم و با توجه به اینکه بخش دولتی در این موضوع در استان نداریم از لحاظ تعرفه درمانگاه توانبخشی هلال احمر با بخش خصوصی بسیار شرایط بهتری دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با تاکید بر فعالیت شماره تلفن ۱۱۲ مرکز فعالیت های جمعیت هلال احمر، بیان کرد: مردم باید با این شما هستید تلفن آشنا شوند تا سریعتر بتوانیم خدمات امدادی را ارائه دهیم.

وی اظهارداشت: به طور یقین جمعیت هلال احمر در حوزه لجستیک نیازمند تقویت جدی است ولی با این امکانات موجود هم می توانیم خدمت رسانی کنیم.

 

تقارن بهار طبیعت  و بهار معنویت

 

در ادامه حجت‌الاسلام شعشعی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه امسال بهار طبیعت و بهار معنویت تقارن دارد، گفت: این تقارن برکات خوبی ایجاد خواهد کرد و باید قدردانی و استفاده از این لحظات انجام شود.

وی تاکید کرد: احترام به ماه خدا باید به مسافران یادآوری شود.

میرحسینی معاون جمعیت هلال احمر یزد، گفت: امداد و نجات نوروزی با ۱۲ پایگاه ثابت و ۷ پایگاه موقت در یزد انجام می شود.

وی افزود: در حوادث احتمالی جاده ای اولویت اصلی ما رهاسازی، ارائه کمک های اولیه و انتقال مصدومین با کمک اورژانس است.

میرحسینی درباره طرح های نوروزی و فعالیت های جمعیت هلال احمر در ایام نوروز، گفت: و سومین دوره طرح های نوروزی مانند پویش ملی بهرفت از سال ۷۷ کار خود را در کشور و استان شروع کرده‌ و تاکنون در اماکن سیاحتی، زیارتی، ورودی شهرها و آشنایی به مباحث امدادی به مسافران داشتیم  و در پست های نوروزیِ خدمات بشر دوستانه، بهبود رفتارهای ترافیکی در دستور کار این طرح است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر