English

فخرالسادات خامسی؛

توجه شهرداری یزد به گردشگری نوروزی معلولان در نوروز ۱۴۰۱

عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: یکی از برنامه های عیدانه شهرداری با همکاری نهادهای مرتبط برنامه ریزی برای گردشگری معلولان با استفاده از فضاها، معابر و وسایل نقلیه مناسب سازی شده بود.

توجه شهرداری یزد به گردشگری نوروزی معلولان در نوروز 1401

به گزارش خبرگزاری موج یزد، فخرالسادات خامسی عضو شورای اسلامی شهر یزد، گفت: از این برنامه ها که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و همکاری کانون گردشگری هوشمند انجام گرفت، شرکت بیش از ۲۰۰ نفر از معلولین انجمن ضایعه نخاعی و جامعه معلولین و خانواده ایشان در برنامه کویر نوردی شهر آفتاب همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و رفاهی به همت مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی انجام شد.

او افزود: همچنین با هماهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و مدیریت باغ دولت آباد، معلولین و همراهان در چندین نوبت به صورت رایگان از این فضای تاریخی بازدید  نمودند.

خامسی ادامه داد: شرکت در طرح یزدگردی با اتوبوس های مناسب سازی شهرداری از دیگر برنامه های نوروزی معلولان ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی بود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: به همت موسسه دیانت حضرت علی (ع) و کانون گردشگری هوشمند و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری یزد جمعی از ناشنوایان نیز در طرح یزد گردی شرکت و از خانه سیگاری و باغ دولت آباد همراه با مترجم ناشنوایان به صورت رایگان بازدید نمودند و در پایان برنامه از طرف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

خامسی با اشاره به اینکه میزان رضایت معلولان از برنامه ها بسیار بالا بوده، افزود: طی ارزیابی های میدانی، مسافران نوروزی معلول و خانواده های این عزیزان از فضا و معابر مناسب سازی شده شهر یزد به ویژه در اماکن و بافت تاریخی ابراز رضایت نموده و آن را یکی از ویژگی های بارز یزد در حوزه گردشگری معلولان عنوان نمودند.

او ادامه داد: شهر یزد با اجرای برنامه های مختلف در مبحث مناسب سازی معلولان در سال های اخیر به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر در کشور معرفی شده و در حال حاضر رتبه نخست مناسب سازی معابر و اماکن معلولان را در سطح ملی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر