English

گزارش چند امداد و نجات در روزهای طوفانی یزد

طوفان گرد و خاک در یزد منجر به حوادث رانندگی زیادی در جاده های استان شد که در این میان نیرو های هلال احمر استان یزد پیوسته در صحنه طوفان مشغول امداد و نجات بودند.

گزارش چند امداد و نجات در روزهای طوفانی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، باقری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز از امدادرسانی به دو مصدوم در حادثه برخورد سه دستگاه تریلی در محور مهریز به انار خبر داد.

امدادرسانی به دو مصدوم در حادثه برخورد سه دستگاه تریلی در محور مهریز به انار

حمیدرضا باقری رییس جمعیت هلال احمر مهریز اظهار داشت:  برخورد سه دستگاه تریلی به علت طوفان شدید در کیلومتر ۳۶ محور مهریز به انار  به وقوع پیوست که پس از اعلام به مرکز eoc هلال‌احمر، نیرو‌های پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر  مستقر در زین الدین مهریزبه محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: در این حادثه تصادف رانندگی دو نفر مصدوم شده که یک نفر از مصدومین در خودرو‌ گیر افتاده بود که پس از رهاسازی با ست نجات به کمک نجاتگران هلال احمر، با آمبولانس اورژانس به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال داده شد.

باقری ضمن تاکید بر رعایت جوانب احتیاط در امر رانندگی، از عموم مردم خواست که به محض مواجه با چنین حوادثی نجاتگران هلال احمر را از طریق تماس با شماره ۱۱۲ مطلع سازند.

پوشش امدادی خودروهای گیرافتاده در طوفان توسط تیم های امدادی هلال احمر بافق

محمدرضا فتاحی بافقی رئیس این جمعیت از پوشش امدادی خودروهای گیرافتاده در طوفان جاده مهدی آباد بهادران خبر داد.

وی اظهار داشت: طی تماس از مرکز EOC در ساعت ۱۴:۰۰ امروز مبنی بر گیرافتادن ۲ دستگاه خودرو در طوفان در محوده جاده مهدی آباد بهادران یک تیم جستجو و نجات از شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان بافق به منطقه اعزام شد.

فتاحی بافقی گفت: خوشبختانه نیروهای امدادی به سرعت به خانواده های درگیر طوفان دسترسی پیدا کرده و آنها را که در سلامت کامل بودند با خودروی جمعیت به محدوده شهری و مکان امن انتقال دادند.

رئیس هلال‌احمر بافق همچنین از مردم خواست به هشدارهای هواشناسی توجه کرده به هیچ وجه در آب و هوای طوفانی اقدام به مسافرت و تردد نکنند.

واژگونی خودرو پراید در محور تفت به دهشیر در روز طوفانی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت از واژگونی یکدستگاه خودرو سواری پراید در محور تفت به دهشیر قبل از پمپ بنزین فیض آباد که منجر به مصدوم شدن ۳ نفر از سرنشینان این خودرو شد خبر داد.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، سید قاسم گلشن رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت اظهار داشت : ساعت ۹:۵۵ صبح روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۰ بنا به گزارش مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری EOC‌ مبنی بر واژگونی یکدستگاه خودروی سواری پراید به علت خواب آلودگی راننده خودرو قبل از پمپ بنزین فیض آباد، بلافاصله سه نفر از نجاتگران پایگاه جاده ای جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان این شهرستان در قالب یک تیم امدادی به همراه یکدستگاه خودروی آمبولانس در محل حادثه حاضر شدند.

وی در ادامه عنوان کرد:  پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای هلال احمر با همکاری عوامل اورژانس و نیروی انتظامی در صحنه، مصدومین را  بوسیله ست نجات رهاسازی و یکنفر از آسیب دیدگان حادثه توسط آمبولانس اورژانس ۱۱۵ شهرستان به اولین مرکز درمانی انتقال یافتند.

گلشن افزود: این عملیات ۳۵ دقیقه به طول انجامید و متاسفانه این حادثه به علت  سهل انگاری راننده ۳ نفر مصدوم برجای گذاشت.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تفت ضمن تشکر از عوامل امدادی و نیروی انتظامی و اورژانس جهت پوشش امدادی این حادثه گفت: سامانه تلفن ۱۱۲ برای ارائه خدمات امدادی در طول شبانه روز آماده پاسخگویی و دریافت گزارش های حوادث احتمالی ازطرف مردم است.

گفتنی است: عملیات توسط عوامل امدادی پایگاه امداد و نجات جاده ای حاج احمد متوسلیان ، اورژانس و نیروی انتظامی در محل حادثه راس ساعت ۱۰:۳۰ صبح به پایان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر