English

به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد؛

اولین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و باغبانی یزد در آستانه نوروز

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد گفت: با توجه به تعدد وجود گلخانه های فصلی در استان یزد ظرفیت برگزاری چند نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و کشاورزی در یزد وجود دارد.

اولین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه و باغبانی یزد در آستانه نوروز

محمدرضا خلف باغی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد، در خصوص برگزاری نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در آستانه نوروز ۱۴۰۱ گفت: نمایشگاه گل و گیاه برای اولین بار با پیشنهاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد به صورت تخصصی و نزدیک ایام عید و به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد.

 وی افزود: با توجه به اینکه شهر یزد یک شهر کویری است و مردم علاقه به کاشت گل و گیاه دارند به طور معمول در روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اقبال زیادی به کاشت درخت وجود دارد.

خلف باغی تصریح کرد: با توجه به موقعیت استان یزد در جنوب و جنوب شرق کشور نیازهای استانهای جنوب و جنوب شرق کشور را پوشش می دهد و می تواند پایگاه خوبی برای تامین نیاز شهرهای جنوب کشور باشد که از لحاظ گلخانه ای نیز این امر صادق است.

وی با اشاره به گلخانه های فراوان در استان یزد و پرورش گلهای شاخه بریده و فصلی، عنوان کرد: این ظرفیت مکان برگزاری نمایشگاه بزرگ باغبانی و گل و گیاه را در آستانه نوروز فراهم می کند.

خلف باغی افزود: این نمایشگاه مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و بیشترین قشر بازدید کننده خانواده ها و جوانان بودند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی عنوان کرد: این سازمان با همکاری سازمان حفظ نباتات به عنوان ناظر بر توزیع گل و گیاهان در نمایشگاه نظارت دارد و نمونه گیری از گیاهان قبل از توزیع انجام می شود تا دچار آفت و مشکل خاصی نباشند.

وی از قیمت مناسب و واقعی گل و گیاهان در این نمایشگاه گفت و افزود: این نمایشگاه باعث شد تا مغازه هایی که در سطح شهر گل و گیاه را با قیمت غیر واقعی و بالا می فروختند قیمت ها را تعدیل کنند.

خلف باغی افزود: قصد داریم در طول سال چند نمایشگاه گل و گیاه و کشاورزی در استان برگزار شود.

وی از برگزاری نمایشگاه تخصصی پربار در حوزه گل و گیاه و کشاورزی در سال آینده خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر