English

مهدی اقبال؛

پیگیری اسناد رسمی اقدامی برای حقوق عامه است

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و کنونی اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد گفت: گام برداشتن در حوزه سند رسمی اقدامی شایسته برای پاسداری از حقوق عامه است.

پیگیری اسناد رسمی اقدامی برای حقوق عامه است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی ملی کشور ۱۳۰ میلیون تثبیت شده که برای ۱۲۳ میلیون هکتار آن سند کاداستری صادر شده است.

اقبال، هفتم اسفندماه ۱۴۰۰ در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و کنونی اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای منظم با بهداشت و امنیت حقوقی داشته باشیم باید به بحث سند رسمی توجه کنیم، گفت: گام برداشتن در حوزه سند رسمی اقدامی شایسته برای پاسداری از حقوق عامه است.

وی اظهار داشت: در کشورهای جهان اول اگر مقایسه تطبیقی داشته باشیم آن کشورهایی دارای امنیت حقوقی هستند که در مبحث سند رسمی گام‌های مثبتی برداشتند.

وی با بیان این‌که نظام حقوقی ما نباید صادر کننده سند باشد، گفت: نظام حقوقی می‌تواند به واسطه وجود ظرفیت‌های مختلف موجود تولید کننده سند رسمی در کشور باشد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه متأسفانه در دهه های گذشته نسبت به اجرای طرح کاداستر به عنوان یکی از الزامات جدی صدور سند رسمی‌ بی‌مهری‌های زیادی شده است، تصریح کرد: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار وسعت سرزمینی ایران اسلامی ۱۳۷ میلیون هکتار اراضی ملی بود و تا روز چهارشنبه ۱۲۳ میلیون هکتار آن تثبیت، کاداستر آن تکمیل و صدور سند آن انجام شده است.

وی توجه به بحث زیرساختی را از دیگر الزامات اجرایی برای توسعه و تقویت خدمات سازمان ثبت اسناد و املاک کشورر دانست و بیان کرد: این مهم با جدیت دنبال و اجرایی می کنیم.

عضو شورای عالی سازمان ثبت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ساماندهی مشاورین املاک از جمله اقدامات در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است ، گفت: امیدواریم بتوانیم در راستای تسهیل در صدور سند رسمی و برداشتن موانع پیش رو در این بخش ، گام‌های اساسی برداریم.

در پایان این مراسم از زحمات دکتر علی کریمی مدیرکل سابق اداره ثبت اسناد و املاک یزد تجلیل شد و مهندس شهرام تقدم به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان یزد معرفی و منصوب شد.

گفتنی است مهندس تقدم پیش از این معاون اداره کل ثبت اسناد استان فارس را نیز در پرونده کاری خود ثبت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر