English

ضرورت آگاهی شهروندان از طرح جامع شهروندی قبل از خرید ملک

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: لازم است شهروندان برای خرید ملک، نامه مکتوب از سازمان مسکن و شهرسازی و یا شهرداری برای تایید ملک مورد نظر در داخل محدوده شهر و اطمینان از تعریف ملک در طرح جامع شهری دریافت نمایند.

ضرورت آگاهی شهروندان از طرح جامع شهروندی قبل از خرید ملک

به گزارش خبرگزاری موج یزد، پارساییان رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: عامل اصلی مشکلات شهروندان در حوزه املاک عدم آگاهی کافی از قوانین مربوطه است.

محمد باقر پارساییان گفت: لازم است شهروندان پیش از خریداری هر نوع ملکی، آگاهی لازم درباره قوانین ساخت و ساز، قوانین مربوط به طرح تفضیلی و باغات شهری را کسب کنند.

او گفت: همچنین لازم است شهروندان برای خرید ملک، نامه مکتوب از سازمان مسکن و شهرسازی و یا شهرداری یزد برای تایید ملک مورد نظر در داخل محدوده شهر و اطمینان از تعریف ملک در طرح جامع شهری دریافت نمایند.

پارساییان گفت: همچنین در صورتیکه مسئولان مربوطه و دستگاههای متولی در حوزه شهرسازی بر اجرای طرح جامع شهری مصمم باشند شاهد کاهش تخلف در حوزه مذکور خواهیم بود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد درباره تدابیر اتخاذ شده برای حل مشکل برخی مالکان که هنوز موفق به کسب پروانه ساخت برای ملک خود نشده و یا حکم تخریب ملک را دریافت کرده اند، گفت: چنانچه بر طبق بررسی های انجام شده اطمینان حاصل شود که مالک صد در صد متخلف و مقصر نبوده، با دعوت از کارشناسان مربوطه از سازمان قضایی بررسی و صدور رای برای ملک مذکور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی