English

اولین دستگاه بازیافت زباله ساخت داخل در میبد راه اندازی می شود

ساخت دستگاه بازیافت زباله میبد در تبریز انجام شده و اولین دستگاهی است که به صورت رسمی در ایران در حال نصب و راه‌اندازی است.

اولین دستگاه بازیافت زباله ساخت داخل در میبد راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید بهارستانی شهردار میبد گفت: اجرای طرح بازیافت زباله‌های شهری با نصب و راه اندازی آزمایشی ماشین‌آلات مرتبط در میبد شروع شد و با انجام این اقدام هم محصولات ارزشمند از جمله مواد سوختی و آب مقطر تولید می‌شود و هم مشکلات ناشی از جمع شدن پسماندها و آلودگی‌های زیست محیطی از بین می رود.

مجید بهارستانی محصولات خروجی ماشین آلات نصب شده کاملا ایرانی را محصولاتی ارزشمند عنوان کرد که مشکلی برای محیط زیست ندارند و همه قابل مصرف و شامل انواع سوخت‌ها به خصوص گاز مورد استفاده برای روشن شدن این ماشین آلات و مواد شیمیایی است.

وی مشکلات گود زباله به خصوص شیرابه زیان آور آن را یادآور شد و افزود: ساخت این دستگاه در تبریز انجام شده و اولین دستگاهی است که به صورت رسمی در ایران در حال نصب و راه‌اندازی است.

شهردار میبد همچنین خروجی حاصل از ۵۰۰ حلقه لاستیک وارد شده در دستگاه در زمان راه اندازی را شامل ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم آهن ، مواد خشک شیمیایی هیدروکربن و ۲۰۰ لیتر گازوئیل برشمرد و این محصولات حاصل شده از طلای کثیف را بسیار ارزشمند و قابل توجه عنوان کرد.

وی به وجود ۱۵ هزار تن زباله در گود زباله میبد، تولید روزانه ۸۰۰ گرم تا یک کیلو و ۱۰۰ گرم زباله توسط هر شهروند  و ۸۰ تا ۱۱۰ زباله در میبد اشاره کرد که شامل زباله تر و خشک است که توسط شهرداری جدا سازی می شود.

بهارستانی با درخواست از مردم و مسئولان برای حمایت از طرح بازیافت زباله تاکید کرد : جدا سازی زباله تر و خشک از مبدا و در خانه باید انجام شود که در صورت انجام آن میزان زباله تر کاهش می یابد و موجب به دست آمدن نتیجه و خروجی بهتر در بازیافت زباله می‌شود.

مرکز این شهرستان ۱۰۷ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر