English

تاکید شهردار میبد بر احداث و توسعه بوستان ها و فضای سبز شهری

شهردار میبد گفت: احداث و توسعه بوستان ها و فضای سبز شهری، یکی از ملزومات شهری محسوب می شود چرا که این فضاها با تأثیرگذاری بر کیفیت محیط زیست شهری و ایجاد فضایی برای افزایش تعاملات اجتماعی، نقش با اهمیتی در توسعه پایدار شهری ایفا می کند.

تاکید شهردار میبد بر احداث و توسعه بوستان ها و فضای سبز شهری

به گزارش خبرگزاری موج یزد، مجید بهارستانی شهردار میبد با اشاره به ضرورت وجود پارک ها در شهرها بیان کرد: احداث و توسعه بوستان ها و فضای سبز شهری، یکی از ملزومات آن محسوب می شود. این فضاها با تأثیرگذاری بر کیفیت محیط زیست شهری و ایجاد فضایی برای افزایش تعاملات اجتماعی، نقش با اهمیتی در توسعه پایدار شهری ایفا می کند.

شهردار میبد با بیان اینکه برقراری توازن بین جمعیت ساکن و مساحت فضای سبز، همواره از دغدغه های مدیران شهری است، افزود: متاسفانه با توجه به اقلیم گرم و خشک میبد و خشکسالی های اخیر که منجر به از بین رفتن باغات و مزارع در باغ شهر میبد شده و به دنبال آن تغییر کاربری های صورت گرفته، شهرداری توسعه فضای سبز شهری را در دستور کار دارد.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد سرانه فضای سبز برای هر شهروند، ۱۵ متر مربع منظور گردیده که متاسفانه در شهر میبد این سرانه برای هر نفر، ۴ متر مربع می باشد که احداث بوستان ها و توسعه فضاهای سبز شهری بیش از پیش احساس می شود.

بهارستانی با بیان اینکه محلات می‌توانند در افزایش سرانه فضای سبز نقش مؤثری داشته باشند تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی مجموعه مدیریت شهری شناسایی زمین در محلات و احداث بوستان های محله ای به منظور افزایش سرانه فضای سبز است که از شهروندان درخواست داریم زمین‌های وقف که در محلات رها شده و عملا محل تجمع نخاله بوده و نازیبایی شهری را به دنبال دارد با تفاهم نامه‌ای توسط اداره اوقاف در اختیار شهرداری قرار دهند تا با بسترسازی، کاشت نهال و احداث بوستان های محلی در افزایش شادابی و نشاط شهری سهیم باشند.

شهردار میبد از جمله اهداف توسعه فضای سبز شهری را غرس درختان مثمر عنوان کرد و افزود: به منظور توسعه فضای سبز شهری، کاشت نهال درختان مثمر و کم آبخواه و متناسب با اقلیم آب و هوای میبد در دستور کار قرار دارد که علاوه بر طراوت، زیبایی و ثمرات درختان، شاهد رنگ آمیزی شهری در فصول مختلف سال نیز هستیم و این امر جز با مشارکت شهروندان محقق نمی گردد.

بهارستانی با ابراز امیدواری از همراهی شهروندان در توسعه فضای سبز خاطرنشان کرد: مهم‌تر از فرهنگ کاشت نهال، نگهداری و حراست از فضاهای سبز است که باید از سنین کم در کودکانمان نهادینه گردد تا در آینده شاهد شهری سبز و آباد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر