English

کتابخانه شهری دیجیتال روی دیواره های شهر یزد اجرا می شود

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد بیان کرد: جداره های شهری با قابلیت هایی نظیر وسعت و گستردگی حضور، نزدیکی با جامعه هدف، ایده کلی و ... بستر مناسبی جهت پیاده سازی کتابخانه شهری بصورت دیجیتال را دارند که به همین منظور پس از بحث و بررسی و ارائه نظرات کارشناسی در جلسه هیئت مدیره سازمان، اجرای طرح کتابخانه شهری دیجیتال در دستور کار سازمان قرار گرفت.

کتابخانه شهری دیجیتال روی دیواره های شهر یزد اجرا می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، طی جلسه هیئت مدیره سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد، موضوع کتابخانه شهری دیجیتال با ایده اصلی جداره کتابخوانی دیجیتال با ترکیب نقاشی دیواری و در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

منصوری زاده سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با اعلام این خبر گفت: با توجه به در دسترس بودن همیشگی دیوایس های الکترونیکی و هوشمند امروزی از قبیل تلفن همراه، تبلت و .. و نیز فراگیری آن در سنین مختلف، نبودن فراغت مطالعه، کتابهای الکترونیکی و پادکست های بسیاری باب این معضل را گشوده اند تا مخاطب بتواند در مسیر گذران روز مرگی ها و فرصت های کوچک از تکنولوژی در ساده ترین و بهترین حالت بهره ببرد.

وی با اشاره به ایده طرح مذکور بیان کرد: جداره های شهری با قابلیت هایی نظیر وسعت و گستردگی حضور، نزدیکی با جامعه هدف، ایده کلی و ... بستر مناسبی جهت پیاده سازی کتابخانه شهری بصورت دیجیتال را دارند که به همین منظور پس از بحث و بررسی و ارائه  نظرات کارشناسی در جلسه هیئت مدیره سازمان، اجرای طرح مذکور در دستور کار سازمان قرار گرفت.

منصوری زاده ضمن بیان جزئیات طرح تصریح کرد: پس از نیاز سنجی جداره شهر به نسبت تراکم رهگذر، امکان دسترس پذیری و جامعه هدف به نسبت مخاطب، نقاشی دیواری بعنوان پس زمینه کار اجرا خواهد شد و عطف کتاب هایی با موضوع مشخص برای فضای اجرا، روی نقاشی دیواری نصب خواهند شد بعنوان مثال دیواری در مسیر مهد کودک، دیواری در مکان مذهبی یا دیوار نزدیک پارک با کتاب هایی برای کودکان، فرهنگ و مذهب یا سلامتی و ورزش تنوع خواهند داشت.

وی در پایان اضافه کرد: کتابخانه مجازی در شهر می تواند بصورت تعاملی مخاطب را با استفاده از QR code  موجود در عطف کتاب، اطلاعات مربوط به موضوع کتاب، نسخه صوتی، آدرس اینترنتی خرید و تهیه آن، پادکست های موجود در رابطه با آن را ارجاع دهد و همچنین می تواند بصورت سالیانه یا فصلی، کتاب و موضوعات جدید را به مخاطب پیشنهاد دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر