English

درختان ارزشمند کوچه باغ های قدیمی شهر یزد به طور ویژه ساماندهی می شوند

در راستای ضرورت حفظ و نگهداری درختان سطح شهر، هرس درختان کوچه باغ های قدیمی شهر آغاز و درختان ارزشمند کوچه باغ های قدیمی شهر یزد به طور ویژه ساماندهی می شوند.

درختان ارزشمند کوچه باغ های قدیمی شهر یزد به طور ویژه ساماندهی می شوند

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری یزد، در راستای ضرورت حفظ و نگهداری درختان سطح شهر، هرس درختان کوچه باغ های قدیمی شهر آغاز و در اولین قدم، هرس درختان کوچه باغ محله آبشاهی انجام شد.

منصوری زاده سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با اشاره به ارزشمند بودن کوچه باغ های قدیمی شهر یزد گفت: حفظ و صیانت از کوچه باغ های قدیمی و درختان آن از موارد مهمی می باشد که توسط سازمان سیما، منظر و فضای شهر دنبال می شود و در اولین قدم، نسبت به هرس فرم درختان کوچه باغ محله آبشاهی اقدام گردید که طی این عملیات، شاخه های خشک و آفت زده حذف و هرس فرماسیون درختان مذکور انجام شد.

وی با بیان اینکه در انجام عملیات هرس به نوع گیاه، سن، موقعیت، سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس توجه می شود افزود: حذف شاخه های خشک، آفت زده و بیمار و ایجاد شرایط مناسب برای تهویه درخت از دیگر اهداف این عملیات  است.

وی ادامه داد: بعد از هرس و به منظور  محافظت از بافت درختان در برابر آفات  و بیماری ها از چسب پیوند یا چسب هرس که از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه شده جهت پوشیدن محل هرس شده استفاده گردیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر