English

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

ابر طرح ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی آغاز شده است

وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به همراه رییس جمهور و هیات دولت، در یزد خبر داد: ابر طرح ساخت مسکن طی 4 سال به تعداد 4 میلیون مسکن در کشور را کلید زدیم.

ابر طرح ساخت 4 میلیون واحد مسکونی آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان یزد، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در شورای اداری شهرستان میبد بیان کرد: در دوازدهمین سفر استانی رییس جمهور به عنوان نماینده دولت در شهرستان میبد مطالبات مردم را دریافت کردیم و بخشی از آن که بر عهده وزارت راه و شهرسازی است پیگیری و بخشی در خواست ها که به سایر بخش های دولت مربوط می شود را به رییس جمهور منتقل خواهیم کرد.

قاسمی با اشاره به روز و هفته جهانی حمل و نقل، حمل و نقل کشور را از وظایف و ماموریت های وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: آنچه لازم است در بحث راهسازی برای شهرستان میبد و استان یزد قطعا با همکاری نماینده مردم میبد در مجلس شورای اسلامی رسیدگی خواهد شد و این سفر برای شهرستان میبد دستاوردی در حوزه حمل و نقل خواهد داشت.

هزینه مسکن، بیش از 50 درصد هزینه های سبد خانوار

قاسمی با بیان اینکه وضعیت مسکن در کشور مناسب نیست، افزود: بر اساس آمار متوسط کشور بیش از 50 درصد از هزینه های سبد خانوار مردم مربوط به مسکن است و تعداد زیادی از مردم فاقد مسکن هستند همچنین با توجه به اینکه به دنبال روال منطقی برای سن ازدواج هم هستیم و زوج های جوان متقاضی مسکن هستند، برنامه های خوبی در حوزه مسکن رقم خواهد خورد.

**** قانون جهش مسکن انگیزه ای برای روال منطقی سن ازدواج

 

وی بیان کرد: بحث مسکن مورد توجه رییس جمهور است و یکی از بهترین قوانین که از سوی مجلس تصویب شده قانون جهش مسکن است که به افراد مجرد هم اجازه ثبت نام در طرح مسکن داده شده به شرط اینکه در زمان تحویل مسکن متعهل باشند.

وی اعلام کرد: بر این اساس ابر طرح ساخت مسکن طی 4 سال به تعداد 4 میلیون مسکن را کلید زدیم.

 

قاسمی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در بودجه سال 1401 تسهیلات بانکی به مبلغ 360 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی را دولت کمک می کند و فرصت خوبی است که مردم به ویژه جوانان صاحب خانه شوند.

 

*****ابر طرح ساخت 4 میلیون مسکن در کشور امکانپذیر است

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تمام مصالح مورد نیاز ساخت 4 میلیون مسکن در کشور فراهم است، بیان کرد: برای اینکه به این برنامه برسیم باید در 2 فاز 2میلیونی ساخت و ساز انجام شود که تا کنون 700 هزار واحد مسکونی در کشور در دست اجرا است.

وی در ادامه عنوان کرد: در گام اول 2 میلیون مسکن ساخته می شود و جوانان مجرد هم در این طرح سهم دارند.

 

*****  57 هزار واحد مسکونی در یزد ساخته می شود

 

قاسمی درباره سهم تعداد مسکن استان یزد در قالب قانون جهش مسکن، افزود: در استان یزد سهم 57 هزار واحد در 4 سال بر اساس سرانه جمعیتی و با تفکیک شهرستان های استان تعیین شده و امکان تغییر این سقف هم وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در جهت طرح ملی مسکن و قانون جهش مسکن داریم مشخص شدن زمین ساخت 4 میلیون واحد مسکونی است که بخش های ویژه ای را در وزارتخانه به این امر مامور کرده ایم و سعی داریم تا پایان امسال برای 4 سال و هر 4 میلیون واحد مسکونی زمین تعیین شود.

قاسمی با بیان اینکه در استان یزد 20 هزار واحدمسکونی تاکنون وارد عملیات اجرایی شدند، گفت: این تعداد کمتر از حد انتظار است و باید به 30 هزار واحد مسکونی در فاز اول برسد.

 

**** روش های نوین ساختمان در ساخت4 میلیون مسکن کشور

قاسمی با بیان اینکه در ساخت واحد های مسکونی، روش های نوین مسکن سازی را هم به کار خواهیم بست، تاکید کرد: اجرای این ابر طرح در کشور امکان پذیر است چرا که هم پیمانکاران و هم مصالح مورد نیاز در کشور موجود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر