English

لزوم پیشگیری ورود به زندان با فرهنگسازی/آزادی ۱۲۰ زندانی جرایم غیر عمد یزد، سال جاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رفت.

لزوم پیشگیری ورود به زندان با فرهنگسازی/آزادی 120 زندانی جرایم غیر عمد یزد، سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد، سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد به دیدار آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد رفت و با وی به گفت و گو نشست.

در این دیدار عظیمی به ارائه آمار و عملکرد ستاد دیه استان یزد پرداخت و در این خصوص گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۲۰مددجو جرائم غیر عمد از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

عظیمی ضمن تقدیر از تلاش بی وقفه کارکنان و اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد در خصوص برگزاری جلسات متعدد با شکات و اخذ گذشت رضایتمندانه از آنها گفت:  از این تعداد آزادی تعداد ۲۸  مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و تعداد ۹۲ مددجو  با پرداخت از منابع، شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک های عامل از زندان آزاد شدند.

این مقام مسئول افزود: بدهی این مددجویان مبلغ ۵۲۷ میلیارد ریال بود که مبلغ ۴۲۹  میلیارد ریال توسط اعضاء کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ گردیده  و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ ۹۸ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این  ۱۲۰ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد گردیده تعداد ۸۶ مددجو مربوط به محکومین مالی، تعداد ۱۴  مددجو محکوم نفقه، تعداد ۱۱ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۷ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار و ۲ مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی  بودند .  

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با اشاره به شرایط کرونایی استان در ماه رمضان گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در این ایام ستاد دیه اقدام به تهیه و تولید برنامه تلویزیونی ” ماه مهربانی ” نموده و جشن های گلریزان را نیز به صورت مجازی و اینترنتی برای اولین بار در کشور برگزار نموده و موفق به جذب مبلغ   2 میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در این ماه گردیدیم که این مبلغ جذب شده دو برابر مبلغ اهدایی در سال گذشته است که این خود نشان از تاثیر برنامه های تهیه شده توسط ستاد دیه استان را دارد.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در طول سال گفت: با تبلیغات انجام شده اختصاص هزینه های مراسمات ختم، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در قالب طرح ” رضوان ” در استان تبدیل به یک فرهنگ حسنه گردیده تا جایی که از ابتدای سال جاری تا کنون مبلغ ۱ میلیارد تومان ناحیه خیرین در قالب این پویش به ستاد دیه استان اهدا گردیده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در پایان از اجرای پویش های یلدای رهایی به مناسبت شب یلدا و پویش  سردار دلها به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خبر داد و حمایت مسئولین استانی را در این پویش خواستار شده  و گفت :در نظر داریم با تبلیغات گسترده در خصوص این دو پویش زمینه آزادی بسیاری ازمحکومین مالی را از زندان های استان فراهم نماییم .

در ادامه این نشست آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اقدامات با ارزش ستاد دیه استان یزد در آزادی مددجویان جرایم غیر عمد اظهار کرد : امیدواریم که امر پسندیده کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در بین مردم تبلیغ شود ، چرا که زندانیان جرایم غیر عمد بصورت عمدی گرفتار زندان نشده اند و اکنون که در زندان به سر میبرند خانواده این افراد در معرض آسیب های اجتماعی هستند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد بر لزوم تلاش برانجام اقدام های فرهنگی و پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: تمام تلاش ستاد دیه باید برمقوله ی فرهنگ سازی و آموزش همگانی باشد تا با آگاهی بخشی عمومی و در کنار آزادی محکومین مالی جرائم غیر عمد از ورود افراد به زندان جلوگیری گردد .

وی با بیان اینکه باید اعتماد مردم نسبت به این ستاد مردمی حفظ و تقویت شود تاکید کرد : ارزشمندترین سرمایه ستاد دیه ، اعتماد مردم است و تمام تلاش مسئولین باید در راستای حفظ این سرمایه باشد و این موضوع نیازمند شفافیت در ارائه آمار و عملکرد به مردم است .

آیت الله ناصری همچنین در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه و دانشگاه ها جهت تبلیغ و فرهنگ سازی در زمینه آزادی سازی زندانیان جرایم غیر عمد و همچنین ارائه راهکارهایی جهت پیشگیری از جرم و بزهکاری تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر