English

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه ۱۴۰۰ در یزد/فعالیت ۱۳ پایگاه هلال احمر در جاده ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از آغاز طرح امداد و نجات زمستانه1400 در جاده‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت: 13 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر در محورهای استان مستقر شده است.

آغاز طرح امداد و نجات زمستانه 1400 در یزد/فعالیت 13 پایگاه هلال احمر در جاده ها

به گزارش خبرگزاری موج یزد نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد اظهار داشت: طرح امداد و نجات زمستانه هر سال به صورت سراسری با مشارکت دستگاه‌هایی نظیر پلیس راهور، اورژانس، راهداری و مدیریت بحران که صبح امروز مانور طرح آمادگی دستگاه های امدادی استان در محل فرماندهی نیروی انتظامی یزد برگزار شد.

وی با بیان اینکه طرح زمستانه امسال از اول  آذر ماه آغاز و تا 25 اسفند ماه ادامه دارد ، عنوان کرد: این طرح با هدف ایجاد هماهنگی بیشتر و ارتقاء توان عملیاتی دستگاه‌های خدمت‌رسان و مسئول در محورهای مواصلاتی و کوهستانی استان یزد اجرا می شود.

حرازی زاده بیان کرد: با اجرای این طرح، امدادرسانی به حوادث و سوانحی که با توجه به شرایط آب و هوایی در فصل زمستان رخ می‌دهد، تسریع می‌شود و خدمات مناسب‌تر و سریع‌تری به مردم حادثه دیده ارائه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: جمعیت هلال احمر استان یزد نیز با 11 پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت ، ۱ پایگاه موقت  ، 1 پایگاه کوهستان همچون گذشته در کلیه محور‌های مواصلاتی این استان، آماده خدمت رسانی به هموطنان خواهد بود.

حرازی زاده با بیان اینکه ناوگان امدادی هلال احمر استان به پهپاد جستجو و نجات و هلی کوپتر امدادی که در آشیانه هلال احمر استان مستقر میباشد نیز جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان مجهز و تقویت شده است، بیان داشت: در طول برگزاری این طرح که از امروز آغاز شده است، شبانه روزی تعداد 72 نفر نیروی عملیاتی اعم از عوامل کادر و داوطلب ، به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه‌ها و پست‌های برنامه ریزی شده مشارکت خواهند داشت.

وی عنوان کرد: تعداد ۱۲ دستگاه آمبولانس، 11 دستگاه خودروی تخصصی عملیات ست نجات و 10خودروهای کمک دار و پشتیبان تکمیل کننده خدمت رسانی عوامل این جمعیت در طرح امداد و نجات زمستانه هلال احمر استان یزد خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اعلام اینکه در طرح زمستانی هلال احمر از ظرفیت تیم‌های واکنش سریع نیز استفاده خواهد شد همچنین تیم آنست (سگ های جستجو و نجات ) نیز آماده باش میباشند ،عنوان کرد: علاوه بر امدادرسانی به خودروها و آسیب دیدگان، در قالب این طرح خدمات دیگری از جمله توزیع بسته غذایی، اسکان اضطراری و ... با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: کلیه پایگاه‌ها در تمام شعب هلال احمر استان آمادگی کامل جهت اسکان اضطراری در راه ماندگان را در محورهای مواصلاتی استان یزد دارند و شماره ۱۱۲ نیز به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به هموطنان در سطح استان یزد خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی