English

انجمن یزد پژوهشی در فرهنگسرای شهرداری یزد افتتاح شد

انجمن یزد پژوهشی در فرهنگسرای شهرداری یزد با حضور غلامعلی سفید رئیس شورای شهر یزد، جمال الدین عزیزی شهردار یزد، ونوس عامری و حسین آزادی اعضای شورای شهر، عباس ملازینلی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و استاد حسین مسرت و استاد عبدالعظیم پویا و دکتر ماندگاری عضو هیات علمی دانشگاه یزد افتتاح شد.

انجمن یزد پژوهشی در فرهنگسرای شهرداری یزد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، عباس ملازینلی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در مراسم افتتاح انجمن یزد پژوهی این اقدام را از وظایف تعریف شده سازمان دانست و افزود:  این اقدامی بنیادی بود که شورای شهر یزد آن را پیگیری کرد.

وی افزود: طبق اساسنامه ای که مورد تایید شورای شهر و فرمانداری یزد قرار گرفت، ۹ نفر از پژوهشگران برتر حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، معماری و تاریخی از جمله پاپلی یزدی،  دادبه، ماندگاری، مسرت، پویا، جعفری ندوشن، شمس الدینی، سمسار یزدی و تشکری عضو ثابت حقیقی هیئت امنای این انجمن و ۲ عضو حقوقی شامل رییس شورای شهر اسلامی و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اعضای حقوقی این انجمن انتخاب شده اند.

جمال الدین عزیزی شهردار یزد بیان کرد: پژوهش در حوزه شهری نقش مهمی در برنامه ریزی ها دارد، یزد با ثبت در فهرست یونسکو به عنوان شهر میراث جهانی شد که این اقدام نیازمند مستند سازی و پژوهش های هدفمند است.

غلامعلی سفید رییس شورای شهر یزد نیز افزود: انجمن یزد پژوهی با مصوبه شورای پنجم و تحت نظارت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری راه اندازی شد تا مفاخر یزدی را بیشتر بشناساند.

ونوس عامری عضو شورای شهر یزد گفت: با توجه به جایگاه تاریخی یزد لازم است دایرة المعارف و پژوهش نامه عظیم و بزرگی که دارای اعتبار باشد گردآوری شود که مرجع معتبری برای آیندگان و پژوهشگران داخلی و بین المللی باشد.

در ادامه عبدالعظیم پویا پژوهشگر و محقق حوزه فرهنگ و میراث فرهنگی، افزود: باتوجه به شهرت و آوازه ی شهر میراث جهانی اطلاعات جامع و سامان یافته ای درمورد یزد وجود نداشت و باتوجه به وظیفه فرهنگی ما و همت شهرداری امیدواریم در این مرکز پژوهش های جامعی انجام و به ثمر برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر