English

برگزاری اولین جشنواره استانی هنر های تجسمی به مناسبت ثبت جهانی شهر تاریخی یزد

نخستین جشنواره استانی هنرهای تجسمی استان یزد با هدف شناسایی و معرفی استعدادها، ایجاد تکاپو در جامعه هنری و همچنین بزرگداشت سالروز ثبت جهانی یزد ۱۸ تیر به مدت یک ماه از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

برگزاری اولین جشنواره استانی هنر های تجسمی به مناسبت ثبت جهانی شهر تاریخی یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: به مناسبت سالروز ثبت جهانی یزد موضوعات این جشنواره استانی هنرهای تجسمی در رشته‌های عکاسی، نقاشی، طراحی پوستر و نقاشی خط با موضوعاتی اعم از  ویژگی‌های خاص معماری یزد و عناصر کمتر دیده شده آن، فرهنگ و هنر و اقتصاد شکل گرفته در بافت تاریخی، شرایط اقلیمی سخت در یزد و ارتباط آن با معماری و فضاهای شهری، قناعت و سخت کوشی مردم این خطه و چگونگی تردد در بافت تاریخی و نقاط قوت و ضعف آن است.

باتوجه به اینکه ثبت شهر تاریخی یزد به عنوان اولین شهر جهانی ایران از مهمترین رویدادهای گردشگری در سال‌های اخیر به شمار می‌آید لازم است هنرمندان در ثبت و نمایش  این شهر از دیدگاه خود وارد عرصه شده و پیوندی دلنشین میان هنر و معماری را به تصویر کشیده و ثبت نمایند.

 لازم به ذکر است فراخوان و جذب آثار از 18 تیرماه روز ثبت جهانی یزد تا 18 مرداد ماه میباشد و آثار پذیرفته شده در نمایشگاه آنلاین بصورت مجازی از طریق اینستاگرام در معرض دید بینندگان قرار می گیرند.

یزدی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر