English

بازارچه های صنایع دستی میبد در کنار آثار و اماکن تاریخی مورد حمایت شهرداری

بازارچه محصولات خانگی و صنایع دستی بانوان میبدی برای چندمین بار پس از هفته صنایع دستی برگزار شده و مورد استقبال مردم و حمایت مسئولان شهرداری میبد قرار گرفته است.

بازارچه های صنایع دستی میبد در کنار آثار و اماکن تاریخی مورد حمایت شهرداری

به گزارش خبرگزاری موج یزد، میبد شهر جهانی زیلو صاحب صنایع دستی زیادی به ویژه کاربافی، سفال همچنین موتابی، خراطی و چلنگری است.

به مناسبت هفته صنایع دستی در خردادماه، در شهر میبد نمایشگاه صنایع دستی میبد برگزار شده بود که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و مسئولان شهرستان همچون نقوی شهردار میبد و اعضای شورای شهر میبد و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان یزد نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

گفتنی است: این نمایشگاه که از سوی بانوان به صورت خودجوش برگزار شد، ظرفیت آن را دارد تا به محور بازرگانی و محلی برای خرید و فروش صنایع دستی میبد تبدیل شود.

دروازه جنوبی منتهی به شارستان که یکی از دروازه‌های ورودی و تاریخی شهرستان میبد بود منتهی به راسته بازار، شارستان و مسجد جامع می‌شود پس از مرمت، جدیداً افتتاح شده که همین امر باعث شده مردم برای بازدید از نمایشگاه محصولات و صنایع دستی میبد در راسته بازار از آثار تاریخی میبد هم بازدید داشته باشند.

در ادامه این اقدام زیبا بازارچه های متعددی در شهر میبد بعد از بازارچه صنایع دستی در راسته بازار، ایجاد شد که یکی از آنها یکشنبه بازار برای محصولات خانگی و صنایع دستی بانوان میبدی بود.

لازم به ذکر است: باهمت مسئولان شهرداری میبد و سایر ارگان های مرتبط بازارچه ای در دست ساخت است که در مسیر آن خانه دکتر آقایی شهید سلامت، خانه گودالیها، باغ گودالک، خانه امین قرار دارد و مکان خوبی برای توسعه گردشگری و ترویج صنایع دستی میبد خواهد بود.


فیلم بازدید شهردار میبد از بازارچه صنایع دستی میبد

فیلم یکشنبه بازار محصولات خانگی و صنایع دستی میبد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر