English

علی کریمی؛

تجاوز به اراضی ملی در استان یزد به صفر رسید

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تثبیت اراضی ملی گفت: با اقدامات انجام شده تجاوز واخذ سند بر روی اراضی ملی و تقاضای ثبت بر روی این املاک به صفر رسیده است.

تجاوز به اراضی ملی در استان یزد به صفر رسید

به گزارش خبرگزاری موج یزد، علی کریمی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در نشست سالانه کارگروه ساماندهی زمین و مسکن و جشن انفال با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه کاداستر در استان انجام شده است گفت: برگزاری مستمر جلسات به صورت هفتگی با حضور مدیران و کارشناسان راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آماده سازی ۸۳۰۰هکتار از اراضی جهت تواتر از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به آغاز طرح صدور مکانیزه سند مالکیت از استان اظهار داشت: این طرح اکنون با عنوان برنامه جامع املاک در سطح کشور در حال انجام است.

کریمی افزود: در سال 1386 عملیات کاداستر در استان برای اولین بار در کشور با بهره گیری از  یک شبکه پوششی جی پی اس دو فرکانسه آغاز که پس از موفقیت مورد استقبال قرار گرفت و اکنون به عنوان سامانه شمیم در حال فعالیت می شود و تمام برداشت ها با خطای زیرپنج میلیمتر از طریق این سامانه انجام می شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار داشت:  این سامانه اکنون در اختیار تمام ادارات مرتبط در امر زمین در راستای انجام بهتر تکالیف قرار گرفته است.

وی با اشاره به بهره گیری از پهباد توسط این اداره کل برای اولین بار در کشور جهت انجام  قانون حدنگار گفت: اجرای این طرح در ابتدا با مخالفت هایی روبرو شد که در ادامه و با برداشت ۱۴۰۰۰هکتار از اراضی به عنوان یک اقدام فوری پذیرفته شد.

کریمی اضافه کرد: با برداشت 15 هزارهکتار از اراضی در سال گذشته از نظر نقشه فقر زیادی وجود ندارد و تنها در بخش کشاورزی نیازمند نقشه هستیم.

وی افزود: در سطح استان هفت میلیون 30 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که قبل از سال 98، سه میلیون 331 هزار هکتار از سطح استان در ایام تعطیل و عصر ها در بانک کاداستر تثبیت و در ابلاغ سال گذشته 2ملیون 500 هزار هکتار دیگر با همکاری اداره کل منابع طبیعی قرار داد منعقد شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزدگفت: یک میلیون و 200 هکتار از سطح استان خارج از موضوع با همکاری اداره کل منابع طبیعی بدون قرار داد کار انجام و 14 میلیارد تومان در هزینه ها صرفه جویی شده و اکنون تمام سطح اراضی ملی به صورت تفکیک شده به عنوان اولین استان در پایان سال گذشته در بانک کاداستر تثبیت شده است.

وی تصریح کرد: تثبیت چهل و شش هزار و 525 قطعه از اراضی روستایی با همکاری بنیاد مسکن،  جانمایی یازده هزار 269 ملک موقوفه و دو هزار و 705 مورد از موقوفات با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه،  جانمایی 221 قطعه و تثبیت  173 قطعه وصدور سند مالکیت  و ......از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره کل بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر