English

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

سند اراضی منابع طبیعی تا پایان سال ۱۴۰۰ صادر می‌ شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: حدنگاری زمین‌های کشاورزی در دستور کار قرار دارد و امسال نیز سند مالکیت تک برگ برای اراضی منابع طبیعی صادر می‌شود.

سند اراضی منابع طبیعی تا پایان سال 1400 صادر می‌ شود

به گزارش خبرگزاری موج، ذبیح‌الله خداییان رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به لرستان، گفت: کاداستر «حدنگاری» یکی از طرح‌های ملی و زیرساخت توسعه در بحث زمین و مسکن است که زمینه مدیریت این بخش را فراهم می‌کند بنابراین به عنوان یکی از محورهای توسعه در قوه قضائیه مطرح شده است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات ریاست قوه قضائیه در سال ۹۹، اقدامات موثر و امیدوار کننده‌ای در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی انجام شده است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: پارسال چهار برابر ۴۰ سال گذشته نسبت به اجرای این طرح اقدام شد و بخش بسیاری از اراضی ملی و طبیعی به خصوص سواحل و جنگل‌ها، که مورد تجاوز افراد سود جو قرار می‌گرفت در نظام کاداستر تثبیت و سند مالکیت آنها صادر شد.

*۸۰ درصد از اراضی کشور، اراضی منابع طبیعی است

خداییان افزود: اراضی منابع طبیعی ۸۰ درصد اراضی کشور را تشکیل می‌دهد که ۶ ماه نخست امسال با همکاری سازمان جنگل‌ها تثبیت و سند مالکیت تک برگ «کاداستری» آنها را صادر می کنیم تا از تجاوز به آنها جلوگیری شود.

*صدور سند 6 دانگ جهت اراضی کشاورزان در دستور کار است

وی تاکید کرد: کاداستر کشاورزی در اولویت اقدامات امسال قرار گرفته است و در حال حاضر کشاورزان اراضی را در اختیار دارند که «نسق زراعی» برای آنها صادر شده، اما هنوز تبدیل به سند ۶ دانگ نشده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: صدور سند ۶ دانگ اراضی، سرمایه‌ای برای کشاورزان است که موجب ماندگاری آنها در روستاها می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه