English

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد؛

روغن زیتون خوراکی خارجی با نام kirsal غیر استاندارد است

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد اعلام کرد: روغن زیتون خوراکی تصفیه شده خارجی با نام kirsal مطابق استاندارد نیست و صنایع غذایی، می بایست حاوی هولوگرام، علائم و برچسب های معتبرسازمان های قانونی از جمله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت باشند که این روغن فاقد این موارد بود.

روغن زیتون خوراکی خارجی با نام kirsal غیر استاندارد است

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، در راستای کنترل و نظارت بر بازارعرضه و فروش کالاهای استاندارد، به محض دریافت گزارش وجود این روغن خوراکی در بازار، تیمی به سرپرستی محمد رضا زارع بنادکوکی مدیرکل اداره استاندارد استان یزد به محل فروش که دریکی از شهرهای اطراف یزد بود اعزام ونسبت به نمونه برداری و توقیف مابقی روغن های موجود تا روشن شدن تکلیف نهایی اقدام شد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد که شخصا در این بازرسی حضور داشت، به خبرنگار اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت: در ابتدا، قیمت پایین این روغن خوراکی تقریبا 4 کیلویی بسیار شک برانگیزشد، ضمن این که کالاهای خارجی وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند به ویژه در حوزه صنایع غذایی، می بایست حاوی هولوگرام، علائم و برچسب های معتبر سازمان های قانونی از جمله معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت باشند که این روغن فاقد این موارد بود.

محمد رضا زارع بنادکوکی افزود: نمونه اخذ شده بلادرنگ جهت تعیین تکلیف وانجام آزمون های مرتبط به آزمایشگاه صنایع غذایی ارسال شد و پس از دریافت نتیجه آزمون، مشخص شدکه روغن توزیع شده در بازار یزد، روغن زیتون خالص نیست و با استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ مغایر و مخلوط دو روغن زیتون و سویا می باشد.

این مسئول در پایان تاکید کرد:مطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۵۹۵۰ ترکیب روغن زیتون با روغنهای دیگر مجاز نیست و روغن زیتون باید بصورت خالص عرضه شود، لذا مخلوط روغن زیتون با روغن سویا که روغن ارزانتری نسبت به زیتون است، سودجویی و تقلب محسوب شده وتجار این حوزه می بایست این موضوع را مد نظر داشته باشند.

شایان ذکر است، اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، طی این خبر و گزارش، از مردم محترم وفهیم استان تقاضادارد از خرید این روغن خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک،موارد رابه دایره حقوقی اداره کل اطلاع دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر